arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۷

بخش خبری فیسبوک به روزرسانی شد / تسریع اشتراک گذاری خبرها / حمایت از اخیار حقیقی در برابر خبرهای جعلی

فیسبوک قابلیت به اشتراک گذاری سریع مقالات و خبرها را برای کاربرانش فراهم می کند. امکانی که برای بسیاری از کاربران اهل مطالعه بسیار کاربردی خواهد بود. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک قابلیت به اشتراک گذاری سریع مقالات و خبرها را برای کاربرانش فراهم می کند. امکانی که برای بسیاری از کاربران اهل مطالعه بسیار کاربردی خواهد بود. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، عادت خواندن اخبار روز و به اشتراک گذاری آن بین بسیاری از افراد جامعه ایج است. با این وجود، گاهی اشتراک گذاری مقالات به شکل فوری از لینک های شبکه های اجتماعی با نواقصی همراه است.

بر اساس آمارهای شبکه های اجتماعی، حتی مشاهده یک مقاله در فیسبوک نیز می تواند نرخ عضویت در یک نشریه را افزایش دهد.بر همین اساس نیز فیسبوک در حال تلاشی سخت است تا در نحوه اشتراک گذاری خبرهای خود به شکلی مستقیم دخالت کند. 

 این شرکت روز گذشته،  جزئیات جدیدی را درباره آزمونی  که از ماه اکتبر راه اندازی  شد ، ارائه  کرد. این آزمایش،  بررسی می کند که نرخ اشتراک گذاری مقالات در چه وضعیتی است و البته امکان اشتراک گذاری سریع را تسهیل می کند. 

دسترسی سریع به مقالات یک ویژگی است که باعث می شود خواندن مطالب طولانی روی پلتفرم ها تسرسع شده و همه جانبه تر باشد.این سیستم هم اکنون از سوی برخی ناشران و سازمان های مطبوعاتی ایالات متحده در دست آزمون است.

اگرچه فیسبوک از پلتفرم هایی مانند پی وال نیز پشتیبانی می کند و کاربران را در اشتراک گذاری نشریات برای دسترسی کامل به محتوا هدایت می کند. فیسبوک می گوید این آزمون برای بسیاری از نهادها مطبوعاتی از جمله واشنگتن پست، بالتیمور سان و..سودمند است. در ماه مه، کاربران فیسبوک، به طور متوسط ​​17 درصد بیشتر از گذشته اقدام به اشتراک گذاشتن نشریات آنلاین به طور مستقیم از فیس بوک  کردند.

"بت دیاز، معاون برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مخاطبان در واشنگتن پست در این خصوص گفت:" همانطور که برای بسیاری از ناشران و اهالی رسانه مهم است، اشتراک ها یک اولویت استراتژیک برای کسب و کار ما است، بنابراین اعطای توانایی به خوانندگان راهی برای اشتراک گذاری سریع و بسیار مهم است."

اما چرا فیسبوک برای بخش خبری خود تا این حد هزینه می کند؟ پاسخ ساده است. سرمایه گذاری فیسبوک در صنعت خبری به این دلیل است که با اتهام گسترش اطلاعات غلط و اخبار جعلی مواجه است. بعضی کارشناسان  می گویند فیسبوک و در راس آن زاکربرگ در تلاش است تا با این روش حسن نیست نشان داده و اتهام دخالت در انتخابات ایالات متحده را از دوش خود بردارد. 

فیس بوک در بیانیه ای گفت: "ما متعهد به کمک به تقویت صنعت اخبار پایدار (از طریق توزیع صحیح و کمک به کسب و کارها از طریق بازاریابی) هستیم. این ابزاری مناسب برای اشتراک گذاری خبرها و  تجزیه و تحلیل بهتر است." 

نظرات بینندگان