arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷

قانون جدید مجلس سنا به ضرر غولهای فناوری است؟ / روزهای سخت اهالی سیلیکون ولی در راه است

قانون اساسی جدید تصویب شده در مجلس سنا باعث خواهد شد بسیاری از کاربران و اهالی سیلیکون ولی با مشکلاتی مواجه شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قانون اساسی جدید تصویب شده در مجلس سنا باعث خواهد شد بسیاری از کاربران و اهالی سیلیکون ولی با مشکلاتی مواجه شوند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مجلس قانونگذاران کالیفرنیا اخیرا قانونی را به تصویب رسانده اند که می تواند نحوه فعالیت ها در سیلیکون ولی را به شدت تغییر دهد. 
درواقع پیش بینی می شود به محض تصویب این قانون، شرکت های مذکور  با سخت ترین شرایط ممکن در خصوص حفظ حریم خصوصی مواجه شوند.از جمله قوانین سختگیرانه جدید می توان به  توقف جمع آوری و فروش اطلاعات شخصی بر اساس درخواست مصرف کنندگان اشاره کرد.

این لایحه با رای مشترک  مجلس سنا و مجلس ایالتی،  به تصویب رسیده است. این قرارداد با سرعت به تصویب رسیده و به نظر می رسد در تلاش برای به ثمر رسیدن هر چه سریع تر مطالبات کاربران اجرایی شده است.

شرکت های فناوری مانند گوگل و فیس بوک جزو مهم ترین شرکت هایی هستند که احتمالا از این طرح جدید متضرر می شوند. این در حالی است که حامیان حفظ حریم خصوصی به شدت از این  قانون جدید حمایت کرده و آن را مورد تشویق قرار دادند. 

مارک راتنبرگ، مدیر اجرایی مرکز اطلاعات الکترونیکی حفظ حریم خصوصی، گفت که قانون جدید به این معنی است که حریم خصوصی می تواند موضوعی باشد که بر انتخابات میان دوره آینده نیز تاثیر می گذارد.

وی در بیانیه ای گفت: "این یک لحظه، نقطه عطفی برای قانون حفظ حریم خصوصی در ایالات متحده است. قانون حفظ حریم خصوصی کالیفرنیا این پیام قدرتمند را  ارسال می کند که شرکت ها به حفظ حریم خصوصی احترام می گذارند ."

برخی از کارشناسان معتقدند؛ شاید بخشی از فشار کنگره به موضوع زاکربرگ و آنالیتیکا مرتبط باشد.

 

نظرات بینندگان