arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۰

وزیر اسبق راه: مشکل پروژه آزاد راه تهران-شمال بنیاد مستضعفان است

اکبر‌ترکان وزیر اسبق راه‌وترابری گفت: پروژه آزاد راه تهران-شمال را باید از بنیاد مستضعفان بگیریم، چون تا زمانی که دست این بنیاد باشد، ساخته نخواهد شد و پروژه‌های دیگر هم همین‌گونه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اکبر‌ترکان وزیر اسبق راه‌وترابری گفت: پروژه آزاد راه تهران-شمال را باید از بنیاد مستضعفان بگیریم، چون تا زمانی که دست این بنیاد باشد، ساخته نخواهد شد و پروژه‌های دیگر هم همین‌گونه است.

به گزارش انتخاب، ترکان در گفتگو با همشهری‌اقتصاد تاکید کرد : من در پیشگاه الهی استغفار می‌کنم که این پروژه مهم را به بنیاد مستضعفان واگذار کردم. از خدا طلب مغفرت می‌کنم؛ عین حقیقت است. در آن زمان ده شرکت خصوصی در قالب یک کنسرسیوم برای ساخت این آزاد راه اعلام آمادگی کردند. از آن طرف هم بنیاد مستضعفان متقاضی بود، بنده تصمیم گرفتم این پروژه را به بنیاد واگذار کنم که البته اشتباه بزرگی را مرتکب شدم.

وی گفت: راه نجات این است که انتخاب پروژه از مجرای سیاسی برگردد به مجرای حرفه‌ای. براساس رقابت‌های سیاسی- انتخاباتی پروژه برای حوزه حمل‌ونقل تعریف نشود ، بلکه این پروژه‌ها بر مبنای تقاضای حمل‌ونقل چه حمل‌ونقل بار و چه حمل‌ونقل مسافر تعریف شود.

ترکان در بخشی از این گفتگو از نمایندگان مجلس به عنوان بخش دیگری از مشکلات وزارت راه و ترابری یاد کرد و گفت: در پروژه‌های وزارت راه در واقع اسیر "فشار تراپی" می‌شویم. فشار تراپی هم به این گونه است که نمایندگان مجلس به لحاظ موقعیت‌های منطقه‌ای که دارند علاقه‌مند هستند که در دوره جدید نیز رای آورند.
طبیعی است که اینها تلاش می‌کنند فهرست پروژه‌های تکلیفی وزارت راه و شهرسازی را اضافه کنند تا راه را برای انتخاب دوباره خود هموارتر کنند.

وی افزود: الان متاسفانه راه طبیعی انتخاب پروژه‌ها را طی نمی‌کنیم بلکه در مجلس پروژه‌های تکلیفی بر اساس بده بستان‌هایی که مبنای حرفه‌ای ندارند اضافه می‌شود و نتیجه این می‌شود که تعداد پروژه‌ها آنقدر زیاد می‌شود که وقتی منابع مالی طرح‌های عمرانی را به آن هااختصاص می‌دهیم به هر پروژه مقدار کمی می‌رسد و در نتیجه عمر پروژه‌ها طولانی می‌شود ؛ لذا گاهی اوقات پروژه‌هایی داریم که بیش از 15 سال است از زمان کلنگ‌زنی آن هامی‌گذرد که هنوز هم به پایان نرسیده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
2
12
خوشحالم از اینکه ایشان به اشتباه خود اعتراف می کند گرچه معتقدم در آن زمان تصمیم اشتباهی نبوده است .

فراموش نباید کرد که مدیران و کارکنان بنیاد افراد دیگری بودند و توانمندی بخش خصوصی با این زمان بسیار متفاوت بود .

به هر حال اقرار به اشتباه نیاز به دانائی و شجاعت دارد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
9
از لابلاي حرفهاي مسئولان چيزهاي جالبي بيرون مي آيد كه بي قانوني و سياسي كاري ها را در اين مملكت از گذشته تا حال اثبات ميكند . مگر انتخاب پيماتكار و مجري طرح در اين كشور تابع قانون مناقصات دولتي نيست كه بايد با ضوابظ معيني برگزار گردد . ايشان ميگويد با اينكه متقاضيان با صلاحيت تري هم وجود داشته است ولي در عين حال وي اين پروژه عظيم را همين جوري الابختكي دلش خواسته و به بنياد داده است .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
2
15
ایشون حقوق از دست رفته مردم را از خداوند استغفار می کنن ؟!!!
نظرات بینندگان