arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۷

موانع جدی در برابر داروخانه آنلاین آمازون قرار گرفت / آیا حریم خصوصی کاربران در خطر است؟

معامله آمازون و پیلپک در خصوص داروخانه آنلاین در شرایطی پیش می رود که 2 شرکت توافق کرده اند بخش هایی از اطلاعات بیماران را بین یکدیگر رد و بدل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معامله آمازون و پیلپک در خصوص داروخانه آنلاین در شرایطی پیش می رود که 2 شرکت توافق کرده اند بخش هایی از اطلاعات بیماران را بین یکدیگر رد و بدل کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، شرکت  آمازون به عنوان یکی از  غول پیکر تجارت الکترونیک این هفته معامله ای به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار ترتیب داده است.

اما موضوعی که اخیرا مطرح می شود این است که این سرویس نسخه آنلاین، چگونه امنیت و غیرجعلی بودن خود را تضمین می کند. این سرویس ها موظفند برای تایید امنیت خود به مقررات فدرال پایبند باشند. بر اساس مقررات فدرال ، اطلاعات پزشکی خصوصی مانند تاریخچه نسخه را نمی توان برای مقاصد بازاریابی مانند ردیابی رفتاری آمازون استفاده کرد، چرا که احتمال می رود این نسخه ها در راستای توسعه مدل های کسب و کار آنلاین استفاده شود.

آمازون، موظف است برای توسعه کسب و کار خود در حوزه آنلاین، بسیاری از قوانین مهم را رعایت کند. قوانینی که کمک می کنند سازمان های بیمه نیز با اطمینان خاطر بالاتری نسخه های خود را به شکل آنلاین بررسی کنند.

یکی از چالش های پیش روی آمازون در خصوص داروخانه آنلاین این است که اگر داروها تخصصی و قوی باشند(مثل داروهای سرطان) باز هم می توان به همین سهولت و به شکل آنلاین هویت متقاضی را تایید کرد؟ از سوی دیگر تجویز و دریافت برخی داروها به سبب حساسیت های موجود نیاز به رضایت صریح کاربر دارد. 

اما چالش جدی تر وقتی آغاز می شود که بدانیم، اگر آمازون قصد داشته باشد داروها را به شکل رسمی تایید کند، باید با دولت فدرال همکاری هایی جدی را برای بررسی پرونده پزشکی بیماران آغاز کند، این در حالی است که موضوع مذکور در تناقض با قانون حفظ حریم خصوصی کاربران است. 

آمازون در حال حاضر حجم زیادی از اطلاعات مربوط به سلامت کاربران را با ردیابی خرید کالاهای پزشکی، کتاب ها و برنامه ها یا داروهای بدون رژیم ذخیره می کند که واشنگتن پست در ماه ژانویه آن را به عنوان یک نقص عمده در HIPAA عنوان کرد.

باید  دید آمازون چگونه این موانع قانونی را پشت سر می گذارد. 

برچسب ها: آمازون ، جف بیزوس
نظرات بینندگان