arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷

دونالد ترامپ مسیر های مخابراتی چین را مسدود کرد / آینده مبهم شرکت های چند ملیتی حوزه فناوری

دولت ترامپ  برای مبارزه با رشد فناوری های چینی در بازار ایالات متحده، محدودیت هایی جدید اعمال کرد. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت ترامپ  برای مبارزه با رشد فناوری های چینی در بازار ایالات متحده، محدودیت هایی جدید اعمال کرد. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، ترامپ به طور اختصاصی محدودیت هایی علیه بازار موبایل و فناوری های مخابراتی چین ایجاد کرده است.

این محدودیت ها مانع از این خواهند شد که بازار موبایل چین مثل سال های گذشته در ایالات متحده فعال باشد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده علت این محدودیت ها را نگرانی از آینده تجاری شرکت های آمریکایی عنوان کرد. گرچه به اعتقاد برخی کارشناسان این نگرانی ها بهانه هایی واهی هستند و اساسا دولت ترامپ با رشد فناوری چینی ها از اساس مشکل دارد.
دولت ترامپ با وارد شدن به بازار  تلفن همراه چین، بازار مخابرات ایالات متحده را نیز هدف گرفته است. این موضوع می تواند به یک نگرانی امنیتی تبدیل شود.درواقع تراپ با مسدود کردن مبادلات بین بازار موبایل چین و ایالات متحده، باعث می شود بسیاری از شرکت های فعال در این بخش با مشکلاتی مواجه شوند. 

سخنگوی وزارت بازرگانی ایالات متحده در این خصوص، گفت: "پس از تعاملات قابل توجه با چین و بازار موبایل این کشور، اکنون نگرانی هایی در مورد افزایش خطرات همکاری با چین داریم."

از زمان دولت قبلی، یعنی دولت اوباما نیز بین چین و ایالات متحده قراردادهایی در جهت حفظ امنیت اطلاعا و داده های 2 کشور امضا شده بود. اما اکنون این قراردادها نیز چندان کارامد به نظر نمی رسند.

در این میان سوالی که باقی می ماند، آینده شرکت های چند ملیتی حوزه فناوری است.

 

نظرات بینندگان