arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۷

«گوگل چینی» از قوی ترین تراشه سال رونمایی می کند/ رقابت واشنگتن و پکن در حوزه فناوری ادامه دارد

"گوگل چینی" نخستین   تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به زودی رونمایی خواهد کرد این چیپست هوشمند را می توان یکی از مهم ترین ایده های فناورانه چینی ها در سال جاری دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"گوگل چینی" نخستین تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به زودی رونمایی خواهد کرد این چیپست هوشمند را می توان یکی از مهم ترین ایده های فناورانه چینی ها در سال جاری دانست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو،وبسایت "بایدو" که با لقب گوگل چینی ها مشهور  شده است یک تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده کرده که در نوع خود منحصر به فرد است

این تراشه هوشمند که "Kunlun" نام دارد، برای انجام وظایف مختلف از هوش مصنوعی استفاده می کند. برای مثال برای تشخیص صدا، پردازش زبان ، تشخیص تصویر و حتی رانندگی در سیستم های خودران.

بایدو ، نخستین بار، در سال 2011 پردازنده های مبتنی بر هوش مصنوعی سفارشی خود را با استفاده از FPGA ها (نوعی تراشه که می توان آن را روی هوا تغییر داد) آغاز کرد.

اما بر اساس گزارش ها، طراحی جدید 30 برابر سریعتر از پردازشگرهای مبتنی بر FPGA است. اگرچه شرکت سازنده می گوید؛ این سیستم هنوز در مرحله  آماده سازی قرار دارد و تا تولید انبوه فاصله دارد.

بر اساس گزارش های رسانه های محلی چین، مینی بوس های خودران مبتنی بر این سیستم به زودی در دانشگاه های  چین مستقر خواهند شد.

اما سوال اساسی این است که چرا رونمایی چینی ها از این ابزار سفارشی در این شرایط بسیار مهم است؟ زیرا به نظر می رسد چینی ها سخت در تلاشند تا قدرت خود  را در حوزه فناوری افزایش داده و به رخ دیگران بکشند. یکی از مهم ترین کشورهای رقیب چینی ها که نیازی به معرفی هم ندارد، آمریکا است. 

کشوری که اخیرا رئیس جمهورش نیز برای چین خط و نشان کشیده و شرکت هایی مثل «زد تی ای» را در خاک ایالات متحده فلج کرده است. 

 

نظرات بینندگان