arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۷

کی‌روش سرانجام از ایران رفت

کارلوس کی روش حدود ده روز پس از پایان بازی های ایران در جام جهانی در تهران ماند. درحالی که روزهایی پر از جنجال بر فوتبال ملی ایران گذشت ، سرانجام صبح امروز کانال خبری تیم های ملی خبری کوتاه منتشر کرد:«کارلوس کی روش پس از کسب بهترین نتایج تاریخ ملی ایران در جام جهانی ، تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد.»کی روش که پیش از جام جهانی گفته بود این آخرین حضور او روی نیمکت ایران خواهد بود و از پیشنهاد 6 ماهه ایرانی ها برای تمدید قرارداد دلخور است ، بعد از آغاز بازی ها گفت:«به نظر می رسید فدراسیون ایران منتظر بود ببیند من چه نتایجی با ایران می گیرم و بعد به من پیشنهاد تمدید قرارداد بدهد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

کارلوس کی روش سرانجام دیشب تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش حدود ده روز پس از پایان بازی های ایران در جام جهانی در تهران ماند. درحالی که روزهایی پر از جنجال بر فوتبال ملی ایران گذشت ، سرانجام صبح امروز کانال خبری تیم های ملی خبری کوتاه منتشر کرد:«کارلوس کی روش پس از کسب بهترین نتایج تاریخ ملی ایران در جام جهانی ، تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد.»

کی روش که پیش از جام جهانی گفته بود این آخرین حضور او روی نیمکت ایران خواهد بود و از پیشنهاد 6 ماهه ایرانی ها برای تمدید قرارداد دلخور است ، بعد از آغاز بازی ها گفت:«به نظر می رسید فدراسیون ایران منتظر بود ببیند من چه نتایجی با ایران می گیرم و بعد به من پیشنهاد تمدید قرارداد بدهد.»

تیم ملی در بازی های جام جهانی با گرفتن 4 امتیاز از گروهی که مراکش ، اسپانیا و پرتغال در آن بودند ، نمایش درخشانی داشت و کلی شادی به مردم هدیه داد اما خیلی زود همه چیز تغییر کرد. انتقاد کی روش از برانکو و بعد هجمه منتقدان به او برای حرف هایش دعوایی بزرگ به راه انداخت که دیگر بحثی از موفقیت بزرگ تیم ملی به میان نیاید.

حذف زودهنگام پرتغال و اسپانیا از جام جهانی هم مزید بر علت شد تا تیم ملی متهم شود به بازی اتوبوسی. اینکه مقایسه هایی شکل گرفت میان سبک فوتبال ژاپن و ایران. دیگر خیلی بحثی از موفقترین نتایج ایران در جام جهانی نبود و همه فقط نیمه خالی لیوان را می دیدند و نگران بودند که در جام ملتهای آسیا با این سبک بازی چه اتفاقی ی افتد.

منتقدان میدان را در اختیار داشتند و کسی از تیم ملی دفاع نمی کرد. ضعف حافظه تاریخی هم مزید بر علت بود تا کسی به خاطرش نباشد این تیم با همین سبک منظم دفاعی بدون حتی دادن یک فرصت گل به ازبکستان و کره چطور این تیم ها را با اختلاف شکست داده بود و مقتدرانه رسیده بود به جام جهانی و آنجا هم سزاوارانه تا دقیقه 94 بخت اصلی سرگروهی گروه دوم رقابت ها بوده است.

حالا کی روش در ده روز حضور در تهران ، درحالی به کشورش برگشت که برنامه مورد نظرش را برای موفقیت در آسیا را داده است. او پیشتر در جام جهانی و بازی ایران و اسپانیا هم گفته بود که هدف فوتبال ایران قهرمانی در جام ملتهای آسیاست.

مهدی تاج می گوید برای 6 ماه دیگر اقلا کی روش در ایران می ماند و همه اردوهایی که بخواهد را برگزار می کنند. این بار خیلی باشگاه ها در اولویت قرار نمی گیرند ولی مشکل اینجاست که همان اولین اردوی ملی برای جام ملتها با بازی های آسیایی مهم استقلال و پرسپولیس تداخل پیدا می کند!

کی روش که نزدیکانش به رویترز گفتند در ایران نمی ماند ، حالا بی سر و صدا از کشور رفته است و باید دید در آینده چه اتفاقی می افتد. فدراسیون قراردادی از او منتشر نکرده اما او هم چیزی درباره جدایی از ایران نمی گوید تا روزها در ابهام بگذرند!

نظرات بینندگان