arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

وزیر ارشاد: اگر می‌خواهیم در شرایط سخت امیدوار بمانیم، باید مواظب سخنان خود باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز عزتش را در برابر استکبار جهانی زیر پا نمی‌گذارد، گفت: همه ما باید مراقبت کنیم تا رفتار و گفتارمان باعث رخنه دشمن نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز عزتش را در برابر استکبار جهانی زیر پا نمی‌گذارد، گفت: همه ما باید مراقبت کنیم تا رفتار و گفتارمان باعث رخنه دشمن نشود.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی پنجشنبه در یادواره شهید آیت الله قاسمی سوادکوهی از شهدای مازندرانی هفتم تیر در مسجد جامع قائمشهر افزود: حرکات و پیام‌های ما باید با توجه به شرایط جامعه باشد، به خصوص که در شرایط سخت اگر می‌خواهیم امیدوار باشیم باید مواظب سخنان خود باشیم.
وی با تاکید بر این که باید برای حفظ عزت، در درون خود مواظب کلمات و حرکات باشیم، اظهار داشت: استکبار جهانی هیچگاه از دشمنی با ایران اسلامی دست بر نداشت و انقلاب و نظام اسلامی طی این سال‌ها مخاطرات زیادی را پشت سر گذاشته است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همان گونه که در زمان پیامبر اکرم (ص.) هیچگاه دشمن اجازه نیافت تا در میان مسلمانان رخته کند، امام راحل و رهبر معظم انقلاب راه نبی مکرم اسلام را ادامه داده اند و راه را بر رخنه پذیری دشمنان بستند.
صالحی پیروزی انقلاب و ماندگاری نظام اسلامی را مدیون خون شهیدان دانست و گفت:: برگزاری یادواره شهدا برای ما یک تکلیف است که روش و منش شهدا را به ما یادآور می‌شود تا درس حفظ عزت و سربلندی را حتی با نثار خون فراموش نکنیم.
وی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی شهید قاسمی، افزود: بزرگداشت یادواره شهید آیت الله قاسمی اگر چه برای ما یادآوری و تکریم بزرگان است، در عین حال تکلیف هم محسوب می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهید قاسمی به عنوان ' واعظ و مبلغ برجسته دینی ' یاد کرد و اظهار داشت: این شهید بزرگوار در سطح حوزه در ترویج دین، نفوذ کلام و تاثیر بسزایی داشت.
صالحی همچنین به نقش شهید قاسمی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در سال ۴۱ همراه امام راحل شد و یکی از افرادی بود که به نهضت امام علاقه خاصی نشان داد و تا آخر جان به ایشان وفادار ماند.
شهید عبدالوهاب قاسمی در مهر ماه ۱۳۱۲ در روستای لفورک شهرستان سوادکوه زادگاه حضرت آیت الله صالحی مازندرانی دیده به جهان گشود و همزمان با تحصیلات حوزوی، با نهضت اسلامی به رهبری امام (ره) همنوا شد و محور اصلی مبارزه و نهضت را با همراهی جمعی از فضلای مشهد راه‌اندازی کرد.
این روحانی شهید سرانجام شامگاه هفتم تیر سال ۱۳۶۰ در دفتر حزب جمهوری اسلامی در کنار آیت الله بهشتی شهید شد و در شهرستان قم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) آرام گرفت.

نظرات بینندگان