arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

اخراج گسترده مقامات ارشد غول فناوری چین با هدف رفع تحریم های تجاری / «زد تی ای» موفق به جلب نظر مثبت کنگره می شود؟

شرکت چینی «زد تی ای» برای پایان دادن به مشکلات خود با ایالات متحده اقدام به سلسله اخراج کارمندان در سطح کلان کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت چینی «زد تی ای» برای پایان دادن به مشکلات خود با ایالات متحده اقدام به سلسله اخراج کارمندان در سطح کلان کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین از یک سو و مشکلات دور زدن تحریم های ایالات متحده  توسط زد تی ای از سوی دیگر باعث شده که این شرکت برای رفع محدودیت های تجاری خود با ایالات متحده، مشکلاتی جدی را تجربه کند.

در حال حاضر زد تی ای در یک ممنوعیت 7 ساله  برای خرید قطعات ساخته شده توسط شرکت های آمریکایی،قرار دارد.ممنوعیتی که سود تجاری زد تی ای را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد.

اما به نظر می رسد زد تی ای برای جلب نظر مثبت طرف آمریکایی خود حاضر است هر نوع اقدامی را انجام دهد. برای مثال این شرکت به طور کامل بخش مدیریت خود را متحول کرد.

این شرکت مدیران اجرایی خود را اخراج و تعدادی مدیر جدید به بخش ارشد خود اضافه کرد. استخدام ژو زیانگ، مدیر عامل سابق زد تی ای در حوزه اروپا، به عنوان مدیر عامل جدید کل مجموعه از جمله همین تغییرات است.

پس از جایگزینی ها در بخش مدیریت، هیئت مدیره زد تی ای، بخشی از مقررات اضافی دیگر را برای ارتقای سطح بازرگانی خود مورد استفاده قرار داده است.

زد تی ای، افزون بر انتصاب مدیر عامل جدید،3  مقام دیگر شرکت را نیز به عنوان معاونان جدید اجرایی خود معرفی کرد.به نظر می رسد زد تی ای در تلاش است با این جا به جایی عظیم، هر شخصی را که در خصوص نقض قوانین تحریم با ایران را مسئول بوده است،از سیستم مدیریتی خود کنار بگذارد و ثابت کند دیگر هیچ ارتباطی با ناقض های قوانین ایالات متحده ندارد. 

با این حال، بسیاری از مقامات زد تی ای نگرانند که با وجود تمامی این تغییرات باز هم از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده مورد غضب قرار داشته باشند. 

حتی اگر زد تی ای بتواند از جانب مجلس سنا مورد عفو قرار گرفته و مجازات های سنگین تری دریافت نکند، باز هم از ابتدای ماه ژوئن تاکنون این شرکت بیش از 50 درصد افت کرده است. 

نظرات بینندگان