arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۷

ایلان ماسک برای نجات نوجوانان گرفتار در غار تایلند دست به کار شد / اعزام نیروهای شرکت «بورینگ» برای امدادرسانی

ایلان ماسک برای کمک به گروهی از بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان تایلند که در یک غار گیر افتاده اند، اعلام آمادگی کرد. وی وعده داده که برای آزادی این کودکان یک تیم را ارسال می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک برای کمک به گروهی از بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان تایلند که در یک غار گیر افتاده اند، اعلام آمادگی کرد. وی وعده داده که برای آزادی این کودکان یک تیم را ارسال می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این 12 نوجوان و مربی آن ها بیش از 10 روز است که در غاری موسوم به "تام لوآنگ" ، گیر کرده اند. این دانش آموزان فوتبالیست که بین 11 تا 16 سال سن دارند برای ورزش و اردو به یک پارک جنگلی در نزدیکی میانمار رفته بودند اما در جریان سیلابهای محلی به یک غار پناه برده و در آن گیر کرده اند.

اگرچه غواصان نیروی دریایی تایلند موفق شده اند کودکان را پیدا کرده و خود را به آنان برسانند، اما به دلیل شرایط پیچیده آب و هوایی و شدت بالای بارش در منطقه عملیات خروج نوجوانان با کندی پیش می رود.

اکنون شرکت بورینگ تحت سرپرستی ایلان ماسک وعده داده که می تواند به غواصان تایلندی برای خروج نوجوانان از غار کمک کند.

 ایلان ماسک در شرایطی این وعده را ارائه کرده که انتظار میرود بارانهای سنگینتری مثل یک سیلاب مسیر غار را مسدود کند.اما شرایط پیچیده تر هم می شود وقتی بدانیم فارغ از خطر غرق شدن نوجوانان محبوس ، خطر خفگی آنان به علت کمبود اکسیژن نیز وجود دارد.

شرکت بورینگ، یکی از متخصص ترین و پیشرفته ترین شرکت ها در حوزه حفاری در جهان است و با توجه به تجهیزات حرفه ای خود، می تواند به سرعت مکان های مناسب برای حفاری را تشخیص دهد. در ضمن اگر برق منطقه جوابگوی تجهیزات نباشد، می تواند با باتری های خود از پس شرایط خطرناک با موفقیت بربیاید.

بر همین اساس نیز، اکنون کارکنان شرکت ها و پروژه های اصلی ایلان ماسک یعنی اسپیس ایکس و بورینگ در حال تشکیل تیمی ویژه برای اعزام به تایلند هستند.

موسس تسلا پیشنهاد کرده است که یک تونل قابل انفجار را از طریق گذرهای نامنظم غار تشکیل دهند که می تواند راه حلی برای ایمنی دانش آموزان  ایجاد کند.

نظرات بینندگان