arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

شهردار: پروژه‌های شهری کرمان تا ۳ سال دیگر گریبانگیر این شهر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار کرمان گفت: پروژه‌های شهری چالش شهر کرمان است و با توجه به وضعیت رکود در خوشبینانه‌ترین حالت این پروژه‌ها تا سه سال دیگر گریبانگیر کرمان هستند.

به گزارش ایسنا، "سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی" سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان صبح امروز ۱۶ تیرماه در جلسه عمران شهری کرمان اظهار کرد: جلسه امروز برای پیگیری تقاطع‌های غیرهمسطح کرمان است که عمده مشکلات و تاخیر در بهره‌برداری این پروژه‌ها به بحث مالی برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه شش تقاطع غیرهمسطح تعهد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در شهر کرمان است که تقاطع ولیعصر (باغملی) با ۳۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه به اتمام رسیده است، تصریح کرد: از پنج تقاطع باقیمانده، سه مورد بیش از ۶۰ درصد و دو مورد کمتر از ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که مبلغ این پنج تقاطع باقی مانده ۳۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان نیز در این جلسه با اشاره مشکلات تقاطع‌های غیرهمسطح کرمان اظهار کرد: در سه ماهه اول امسال فقط توانستیم پنج میلیارد تومان به قرارگاه پرداخت کنیم تا پروژه‌ها قدری جلو برود.

عالم‌زاده پروژه‌های شهری را چالش شهر کرمان عنوان و با بیان اینکه باید به فکر تامین منابع بود و این کار زمان بر است، تصریح کرد: ۴۲ میلیارد تومان در سه ماهه اول امسال شهرداری درآمد داشته در حالی که ۶۰ میلیارد تومان هزینه‌های جاری شهرداری بوده است.

"محمد فرشاد" رییس شورای شهر کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته تنها ۵۰ درصد درآمدِ پیش بینی شده شهرداری کرمان محقق و این کسری بودجه منتقل شده و مشکلات پیش آمده در پروژه‌ها نیز به همین دلیل است.

وی افزود: شهرداری ماهانه بین ۲۷ تا ۲۸ میلیارد تومان تعهد دارد و از سوی دیگر در بهترین وضعیت ۱۸ میلیارد تومان درآمد دارد.

"علی بابایی" شهردار سابق کرمان نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۳ شهردار و شورا به جمع بندی رسیدند که چند نقطه از پروژه‌های غیرهمسطح که در طرح جامع دیده شده، در شهر ایجاد شود.

وی افزود: در تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء برای اجرای پروژه‌های شهری، مقرر شده بود که تامین مالی این اعتبارات از طریق ۵۰ درصد واگذاری زمین و ۵۰ درصد نقدینگی انجام شود که در آن زمان برای تامین منابع نقدی نیز فکر شده بود و زمین نیز برای پرداخت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء وجود دارد.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل داشتن تکنولوژی‌های نوین پلسازی در کشور کار اجرای این پروژه‌ها به قرارگاه سازندگی خاتم واگذار شده و اکنون همه کارگاه‌ها در حد توان در حال فعالیت است و با این اینکه برخی تعهدات از سوی شهرداری کرمان انجام نشد اما اجازه ندادیم این پروژه‌ها تعطیل شوند.

وی افزود: قرارگاه دنبال انجام کار است و باید پول به ما داده شود تا بتوانیم مواد موردنیاز را خریداری کرده و حقوق کارگران را بپردازیم.

به گزارش ایسنا "محمد جواد فدائی"سرپرست استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: تامین منابع مالی تقاطع‌ها از ابتدا مشخص و قرار بود از سوی شهرداری از محل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

وی با اشاره به انجام نشدن کارها و پیگیری مصوبات و صورت جلسات افزود: مشکل این است که فردی تصمیم می‌گیریم، در سیستم اداری کار نمی‌کنیم و در کار جدی نیستیم، تحقق این امور باعث بروز چنین مشکلاتی می‌شود.

نظرات بینندگان