arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری

جزیره کیش امروزه با پیشرفت های چشمگیری و تاثیر گذاری که با فکر و درایت مسئولین صورت گرفته تا به امروز به عنوان موفق ترین شهر توریستی ایران از نظر جذب توریست داخلی و خارجی محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری

استانبول
می توان گفت که استانبول تنها شهر بزرگ دنیاست که نیمی از آن در یک قاره و نیم دیگر آن در قاره دیگر قرار گرفته است و جزء یکی از مهم ترین شهر های ترکیه محسوب می شود. اما یکی از نکاتی که نام بردنش خالی از لطف نیست این است که، شهر استانبول در سال 2010 به عنوان مرکز فرهنگی و هنری قاره ی اروپا برگزیده شده است. استانبول یکی از شهر هایی می باشد که سرشار از رنگ بوده و دارای فعالیت های بسیاری است. از جمله فعایت هایی که در استانبول انجام می پذیرد می توان به فعایت های هنری و فرهنگی همچون اجرای اپرا های بی نظیر، برگذاری رقص باله، نمایش و اکران فیلم های محبوب دنیا، برگزاری انواع کنسرت های موسیقی و برپایی بسیاری از انواع نمایشگاه های بین المللی و کنفرانس های گوناگون اشاره کرد که همه و همه در این شهر قابل مشاهده اند و شما گردشگران تور استانبول می توانید با یک سفر تمامی آن ها را از نزدیک دیده و تجربه کنید. اما یکی از مناطق جالب استانبول که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند، منطقه سلطان احمد نام دارد. این منطقه مملوء از انواع رستوران های گوناگون بوده، که قدمت ساختمان هایشان به سالها پیش، یعنی دوره بیزانس و عثمانی باز می گردد. گرچه تمامی آن ها پس از گذشت این همه سال بازسازی شده اند، اما همچنان شکل و ساختار اصلی خود را حفظ نموده و گردشگران بی شماری را به سوی خود جذب می نمایند.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری
آنتالیا
آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی کشور همسایه ترکیه می باشد، شرایط جوی آب و هوای این شهر برای سفر در فصل های بهار و پاییز بسیار مناسب است. در تور آنتالیا باید خیلی به مسئله آب و هوا دقت زیادی کرد، زیرا آب و هوای گرم و شرجی در فصول گرم سال بسیار نامناسب برای مسافران این تورها می باشد. تور آنتالیا یکی از تورهایی است که در فصل تابستان که دمای هوا بین 35 الی 45 درجه سانتی گراد و رطوبت آن بین 65 الی 85 درصد می باشد اکثر توریستها را به سواحل و پلاژهای زیبای آنتالیا می کشاند. در ضمن بهتر است بدانید که این شهر دارای بیش از 10 ماه آفتابی در سال می باشد. اکثر مسافرانی که به این شهر توریستی رهسپار می شوند روس ها می باشند، زیرا این دسته از آب و هوای نامناسب و سردی برخوردارند و سواحل سوزان و داغ آنتالیا جذابیت فراوانی برای آنها به شمار می رود. در آنتالیا مناطق سرسبزو زیبایی همچون کمر kemer وجود دارد که دارای روستاهایی با امکانات توریستی می باشد و بسیار زیبا و مناسب جهت بازدید و لذت بردن از طبیعت می باشد. از جاذبه های تفریحی ساحلی آنتالیا می توان به مانند موج سواری ، اسکی روی آب، قایقرانی ، کوهنوردی و… اشاره کرد.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری

کیش

جزیره کیش امروزه با پیشرفت های چشمگیری و تاثیر گذاری که با فکر و درایت مسئولین صورت گرفته تا به امروز به عنوان موفق ترین شهر توریستی ایران از نظر جذب توریست داخلی و خارجی محسوب می شود. لازم به ذکر است که افراد سر شناس و ثروتمند نیز با ساخت هتل های لوکس و مراکز خرید نقش مهمی در آباد سازی این جزیره تقریبا نوظهور داشته اند تا سبب شوند سالانه گردشگران زیادی با تور کیش سفر کنند. کیش که با بیش از 50 نوع تفریحات گوناگون و جذاب محل مناسبی برای سفر با خانواده و همچنین با دوستان است. از زمان های خیلی قدیم این جزیره کوچک بسیار مهم و با اهمیت بوده به طور مثال در زمان هخامنشیان بازرگانان بسیاری برای صید ماهی و مروارید همیشه در رفت و امد بوده اند. از شهر زیبای کیش چیزی جزء خرابه باقی نمانده است ولی همین خرابه نشانگر قدمت اصیل و کهن این جزیره افسانه ای می باشد. نام جزیره کیش در زمان های مختلف به معنای گوناگونی مثل تیردان یا ترکش طبق نظریه های بی اساس نامیده شده است که در جای معتبری ثبت نشده است. جزیره نیلگون کیش یک تکه خشکی کوچک در میان اب های گرم و شور خلیج فارس است. درباره کیش فشار بخار آب جزیره در بیشتر ایام سال عموما این قدر بالا می باشد که رطوبت نسبی 55– 65 درصدی را به گونه ای ایجاد کرده که در هنگام ظهر شرجی و رطوبت هوا به صورت قطرات شبنم ظاهر شده است.

پرطرفدارترین مقاصد گردشگری
دبی
دبی یکی از شهر های اصلی کشور امارات متحده عربی بوده که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. در تمام فصول سال تور دبی مورد استقبال قرار می گیرد تا توریست ها از این شهر رویایی دیدن کنند. شهر دبی در گذشته شهری معمولی بوده اما پس از چند سال متوالی پیشرفت بسیار زیاد و چشمگیری داشته است که آن را به یکی از شهرهای مهم جهان تبدیل کرد. با ساخت مکان ها و مناطق تفریحی مصنوعی در شهر دبی زمینه گردشگری خوبی برای امارات فراهم شد. به گونه ای که هر فرد دوست دارد یک بار به دبی سفر کند و از این شهر رویایی بازدید به عمل آورد. درست است که دبی شهری باستانی نیست اما تاریخ مخصوص خود را دارد که آن را می توان در خانه های شیخ سعید، شیخ جوما و موزهای این شهر مشاهده کرد. همچنین شهر دبی دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی می باشد که به خوبی می توان هر نوع تفریح را در شهر دبی تجربه کرد. آب و هوای این شهر اکثرا گرم و خشک است که برای گردشگران که علاقه به گرما دارند بسیار مناسب می باشد. در طول سال بارش باران زیادی دیده نمیشود و بعضی سال ها نیز هیچ بارشی صورت نمی گیرد. شش ماه از سال دارای گرمای زیاد است که گردشگران سعی می کنند در این ماه سفر نکنند، البته در شش ماه دیگر سال آب و هوای لذت بخش و مطلوبی دارد که بین گردشگران تور دبی محبوب است.


پرطرفدارترین مقاصد گردشگری
مالزی
چندین کشور در قاره اروپا وجود دارد که برای جذب گردشگر به یکدیگر در رقابتی تنگا تنگ قرار دارند. امروزه کشور مالزی ، این سرزمین افسانه ای و کهن توانسته گردشگران تور مالزی زیادی را با بالا بردن کیفیت هتل ها، اماکن تفریحی، جاذبه های گردشگری و ... جذب کند. کشور مالزی در قسمت جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و پایتخت آن شهر زیبا و توریستی کوالالامپور می باشد. از شهرهای مهم این کشور که توانسته گردشگران تور مالزی را به خود جذب کند جوهور، ملاکا، پنانگ و کوالالامپور می باشد. این کشور به دلیل این که مسلمانان زیادی دارد و غذاهایی از گوشت حلال طبخ می شود در بین ایرانی ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. البته علاوه بر گردشگران تور مالزی ، افراد زیادی از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می کنند چون به نسبت کشورهای دیگر هم هزینه کمتری دارد و هم دانشگاه های معتبری که در سطح جهان شناخته شده هستند ، وجود دارند. مالزی کشوری گرمسیر با تابستان های بلند مناسب برای گردشگران تور مالزی می باشد . تمامی این کشور از جنگل های انبوه، آبشارهای خروشان و کوه تشکیل شده است ، جنگل هایی بکر با قدمت 300 ساله. آن دسته از گردشگران عزیز تور مالزی که به شنا کردن، آفتاب گرفتن و تفریحات آبی علاقه دارند باید بدانند این کشور دارای بیش از 30 جزیره با ساحل های فق العاده شگفت انگیز می باشد که می توانید بهترین تعطیلات را در این کشور به همراه خانواده خود سپری کنید. کشور مالزی برای استقبال از گردشگران تور مالزی با هر بودجه ای آمادگی دارد و می توانید از این کشور افسانه ای و جاذبه های کم نظیر آن لذت ببرید و خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود و همراهتان رقم بزنید.

نظرات بینندگان