arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۶ تير ۱۳۹۷

افزایش نجومی قیمت خانه ها در حوالی سیلیکون ولی / آیا فناوری موجب تورم شده است؟

قیمت خانه های سان فرانسیسکو در نیمه اول سال 2018 سریع ترین رشد خود را در تاریخ ثبت کرد. علت این امر را می توان رونق تکنولوژی در منطقه دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت خانه های سان فرانسیسکو در نیمه اول سال 2018 سریع ترین رشد خود را در تاریخ ثبت کرد. علت این امر را می توان رونق تکنولوژی در منطقه دانست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، قیمت متوسط ​​خانه هایی که در سان فرانسیسکو خریداری شده، در نیمه اول سال 2018 به 205 هزار دلار افزایش یافت که درواقع بزرگترین رشد شش ماهه در تاریخ را ثبت کرده است.

هم اکنون، متوسط ​​قیمت خانه ها در سانفرانسیسکو حدود 1.62 میلیون دلار است. این یک رشد مستقیم حاصل از رونق تکنولوژی در سیلیکون ولی  است که نشان می دهد رونق مشاغل چگونه می تواند به بالاتر رفتن قیمت خانه ها تاثیر بگذارد.

جالب است که نرخ ساکنان منطقه سیلیکون ولی نیز  از سال 2015 میلادی تا کنون در حال کاهش است را تخلیه کردند.بازار فناوری در سیلیکون ولی لحظه به لحظه جدی تر و پر رونق تر می شود، اما آن چه مهم است این است که متاسفانه به طور همزمان قیمت املاک منطقه نیز در حال افزایش است و در نتیجه تعداد زیادی از کارگران و کارمندان رده پایین شرکت های سیلیکون ولی چاره ای ندارند به جز این که در مناطق حاشیه شهر و سطح پایین ساکن شوند.

اگرچه برخی از شرکت ها تلاش کرده اند از کاربران حمایت کنند، اما به نظر می رسد این تلاش ها موثر نبوده اند.باید دید در نهایت این افزایش قیمت ها چه تاثیری بر وضعیت منطقه خواهد داشت.

نظرات بینندگان