arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۱۷ تير ۱۳۹۷

تعطیلی کلاسهای درس آیت الله هاشمی شاهرودی؟

انتشار تصاویری از آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در جلسه دیروز مجمع تشیص مصلحت نظام، بار دیگر موضوع بیماری و وخامت حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در افکار عمومی به جریان انداخت.یکی از شاگردان آیت الله در قم گفت: کلاس هاشمی شاهرودی از دی ماه سال گذشته به دلیل بیماری ایشان تعطیل شده و تا امروز هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

موضوع بیماری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از همان زمان که زمزمه جایگزینی او بر صندلی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می‌شد، به میان آمد.

به گزارش ابنا، انتشار تصاویری از آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در جلسه دیروز مجمع تشیص مصلحت نظام، بار دیگر موضوع بیماری و وخامت حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در افکار عمومی به جریان انداخت.

موضوع بیماری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از همان زمان که زمزمه جایگزینی او بر صندلی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می‌شد، به میان آمد.

بااین‌حال هاشمی شاهرودی بر جایگاه مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی تکیه زد. دی‌ماه سال 96 درحالی‌که تنها حدود پنج ماه از ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گذشت با تعطیل شدن کلاس درس او، اخباری مبنی برشدت گرفتن بیماری‌اش منتشر شد.

انتشار تصویری از هاشمی شاهرودی در یکی از بیمارستان‌های آلمان، مهر تأییدی بر وخامت حال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. اما به‌غیراز حضور جنجالی هاشمی شاهرودی، مشخص شد، قصور پزشکی در ایران، منجر به از دست رفتن یکی از کلیه‌های او شده است.

هاشمی شاهرودی روزهای آرامی را هم در آلمان سپری نکرد و حضورش در این کشور، حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت تا جایی که یک نماینده مجلس فدرال آلمان خواستار پیگرد قضایی او شد.

هاشمی شاهرودی پس از بازگشت در یک نشست خبری اشاره‌ای به‌اشتباه پزشکی داشت و گفت: «یک سال است مبتلابه مشکلی در روده شده بودم. بعد از مدت‌ها مشخص شد غده در روده بزرگ است؛ بنابراین به اطبا مراجعه کردم. البته دوستان اصرار می‌کردند برای معالجه به خارج از کشور بروم که من قبول نکردم.
من در مشهد و تهران به دکتر مراجعه کردم و در بیمارستان ساسان دو عمل جراحی داشتم که بعد از مدتی مشکل دیگری در کلیه چپ من ایجاد شد که پزشکان بر سر معالجه من دچار اختلاف‌نظر شدند. برخی از آن‌ها بر عمل جراحی اصرار داشتند و برخی اعتقاد به

جراحی نداشتند. بالاخره به دلیل غده دوم که بزرگ‌شده بود، مجبور شدم عمل کنم و این عمل را در بیمارستان ساسان انجام دادم. همین اختلاف‌نظرهای پزشکان باعث شد هم بستگان و هم پزشکان اصرار کنند معالجه را در خارج از کشور دنبال کنم که به همین دلیل مدارک پزشکی به خارج از کشور فرستاده شد.»

اما بعد از مدتی محمدرضا باهنر، قصور پزشکی درباره رئیس مجمع تشخص مصلحت نظام را افشا کرد. به گفته او در یکی از عمل‌های جراحی که بر روی هاشمی شاهرودی صورت گرفته، به‌جای غده؛ کلیه را از بدن او خارج کردند!

بعدازاین افشاگری، سخنگوی وزارت بهداشت ادعای قصور پزشکی در درمان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را خلاف واقع عنوان کرد اما بااین‌حال پس از بازگشت هاشمی شاهرودی از آلمان جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام به روال گذشته برگزار نشد. برخی از اعضای مجمع، دلیل این بی‌نظمی جلسات را بیماری رئیس مجمع می‌دانند.

دیروز حالش خوب بود

دیروز دوباره بحث بیماری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به جریان افتاد. تصاویر منتشرشده از آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در فضای مجازی موردتوجه قرارگرفته وعده‌ای با مقایسه این تصاویر با ماه‌های قبل می‌گویند که حال آیت‌الله رو به وخامت است.

بااین‌وجود حالا غلامرضا مصباحی‌مقدم از اعضای مجمع تشخیص می‌گوید حال هاشمی شاهرودی «بسیار خوب» است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایرنا گفت: «حال آیت‌الله هاشمی شاهرودی را از دکترشان بپرسید اما دیروز حال ایشان بسیار خوب بود.»

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سؤال که «تصاویر منتشرشده از جلسه دیروز مجمع حکایت دیگری داشت؟»، گفت: «بالاخره ایشان دوران نقاهت را می‌گذرانند.». او تأکید کرد: «اتفاقاً حال آیت‌الله هاشمی شاهرودی از جلسه قبل بهتر بود.»

تعطیلی کلاس های درس

محمدمهدی هادی‌به، یکی از شاگردان آیت الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی در قم که از سال 88 در کلاس‌های درس رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت می‌کند گفت: کلاس هاشمی شاهرودی از دی ماه سال گذشته به دلیل بیماری ایشان تعطیل شده و تا امروز هیچ جلسه‌ای تشکیل نشده است.

او گفت: «آیت الله هاشمی شاهرودی دو سال است که درگیر بیماری هستند. دیروز هم که عکس ایشان در رسانه‌ها منتشر شد من با پسرشان تماس گرفتم و ابراز نگرانی کردم. اما پسر ایشان اعلام کردند که حاج آقا در حال طی کردن سیر درمانی هستند.»

برخی منابع می‌گویند به دلیل بیماری آیت‌الله هاشمی شاهرودی بسیاری از امور را دبیرخانه مجمع که اکنون در اختیار محسن رضایی قرار دارد برعهده‌ گرفته است. این گمانه‌زنی از زمانی که آیت‌الله هاشمی شاهرودی ریاست مجمع را برعهده‌ گرفته گرفت در رسانه‌ها مطرح شد و تاکنون رضایی نیز به آن پاسخی نداده است.

نظرات بینندگان