arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۷
دعوا بر سر غنائم شهرداری ادامه دارد...

حامی کودتا در اعتماد ملی: کودتایی در کار نبود؛ نیازی به توضیح نیست/ آقای حق شناس! منتجب نیا هم جزء «گروه فشار» مورد ادعایتان است؟

درحالی که چیش تر بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی نیز افشا کرده بود که «حق شناس و 5 نفر دیگر می گویند باید از کروبی عبور کنیم»، محمدجواد حق‌شناس كه در جنجال اخير انتخاباتي حزب، اعتراضات اعضا را به «گروههای فشار» نسبت داده بود بدون اشاره به كودتاي ناموفق قبلي و توضیح در مورد هویت این «گروه فشار» ، گفت: پس‌ازاینکه دو بار استعفای مدیرکل حزب پذیرفته نشد و همچنین شاهد استعفای چندین‌باره آقای رسول منتجب نیا بودیم، آقای کروبی تصمیم گرفتند که اختیارات خود را به شورای مرکزی حزب واگذار کنند! تلاش برای حذف منتجب نیا، پس از آن صورت گرفت که یک عضو حزب اعتماد ملی شهردار تهران شد! و پس از آن، دعوا بر سر ریاست یک حزب نیمه فعال، وسعت گرفت!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنش به بیانیه رسول منتجب نیا ، نظرات خود و عاملان كودتا را اكثريت خواند و گفت: کودتا بیشتر از سوی اقلیت علیه اکثریت انجام می‌شود اما وقتی انتخابات از طرف شورای مرکزی به‌صورت دموکراتیک انجام‌شده است ادعاها در مورد کودتا در حزب قابل‌قبول نیست!

پیش از این، بیگدلی عضو حزب اعتماد ملی نیز افشا کرده بود که «حق شناس و 5 نفر دیگر می گویند باید از کروبی عبور کنیم»

تلاش برای حذف منتجب نیا، پس از آن صورت گرفت که یک عضو حزب اعتماد ملی شهردار تهران شد! و پس از آن، دعوا بر سر ریاست یک حزب نیمه فعال، وسعت گرفت!

محمدجواد حق‌شناس كه در جنجال اخير انتخاباتي حزب، اعتراضات اعضا را به «گروههای فشار» نسبت داده بود بدون اشاره به كودتاي ناموفق قبلي و توضیح در مورد هویت این «گروه فشار» ، گفت: پس‌ازاینکه دو بار استعفای مدیرکل حزب پذیرفته نشد و همچنین شاهد استعفای چندین‌باره آقای رسول منتجب نیا بودیم، آقای کروبی تصمیم گرفتند که اختیارات خود را به شورای مرکزی حزب واگذار کنند!

او در پاسخ به سؤالی در مورد اظهارات رسول منتجب نیا درباره «معاملات پشت پرده» الیاس حضرتی در انتخاب شهردار، گفت: ترجیح می‌دهم در این حوزه‌ها ورود نکنم چراکه این سخنان آقای منتجب نیا را قابل‌بحث نمی‌دانم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی بابیان این موضوع که شهر ما امروز بیشتر به کار و تلاش نیاز دارد گفت: حزب در شرایطی بوده که قائم‌مقام حزب دو سال است که در جلسات حضور ندارد و دبیر کل حزب در حصر بوده و همچنین روزنامه آن توقیف‌شده است، اما به موفقیت‌هایی رسیده و بهتر است که چنین موفقیت‌هایی را موردحمله سخنان ناروا قرار ندهیم.

رسول منتجب نیا از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با صدور بیانه ای نسبت به مصوبات شورای مرکزی این حزب اعتراض کرده و گفته «حتماً فراموش کرده اید که استعفای دبیرکلّ پس از کشف مرحله اوّل کودتای آن چند نفرعلیه دبیرکل و قائم مقام او بود نه اختلافات دیگر!»

منتجب نیا همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود آورده است: « همه حضّار کنگره شاهد بودند که جنابعالی و چند تن از آن حلقه ی خاص تأکید بر ممانعت از رأی گیری برای شورای مرکزی بین نامزدهای عضویت در شورا داشته و در میان حدود 2000 نفر اکثراًغیر حزبی برای إبقاءِ شورای مرکزی یازده ساله با قیام و قعود رأی گیری باطل و غیرقانونی بلکه مسخره آمیز کردید که مورد اعتراض اعضاءِ رسمی حزب واقع شد و دوستان شما با توسّل به فحّاشی، هتّاکی، و حتی ضرب و جرح خواستند به مقصود خود برسند که موفق نشدند و شکست مفتضحانه ای خوردند و هم اکنون تأیید یا ابطال وصل کنگره در کمیسیون ماده 10احزاب مورد تردید می باشد.»

او همچنین نوشته: « حضرتعالی به موفقیت حزب در انتخاب شهردار تهران اشاره کرده و آن را دلیل اثرگذاری و توفیق این حزب دانستید! ای کاش به معاملات و قرار و مدارهای پشت صحنه با افراد و احزاب تندرو برای رسیدن به این پیروزی و نیز ستاد تقسبم غنائم مسئولیت های شهرداری بین دوستان و همفکران خود یا مافیای دلّالی پُست‌ها و وعده‌هایی که در زمان دعوت به کنگره و نیز شورای مرکزی اخیر به افراد داده شده است و همچنین افرادی که به ناحق و بدون شرائط لازم در مسئولیت‌های گوناگون شهرداری اخیراً منصوب شده‌اند اشاره می‌فرمودید و در صورت لزوم نام افراد را همراه با سوابق و پرونده فساد مالی و اخلاقی آنها به اطّلاع عموم خواهیم رساند.»

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان