arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۱۸ تير ۱۳۹۷

ترامپ ادعای پیشین خود را تکرار کرد: برخورد ایران با ناو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۷ به ۱۴ مرتبه و در ۲۰۱۸ به صفر رسیده

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری ادعایی را که پیشتر درباره خودداری قایق‌های تندرو ایرانی از گشت زنی در اطراف کشتی‌های آمریکایی در زمان ریاست جمهوری او مطرح کرده بود، تکرار کرد. ترامپ در این پیام معنادار مدعی شد که نیرو‌های ایرانی در خلیج فارس ۲۲ بار در سال ۲۰۱۵، ۳۶ بار در سال ۲۰۱۶ و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۴ بار با ناو‌های جنگی آمریکایی اصطحکاک داشته اند. وی همچنین ادعا کرد که این عدد در سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری ادعایی را که پیشتر درباره خودداری قایق‌های تندرو ایرانی از گشت زنی در اطراف کشتی‌های آمریکایی در زمان ریاست جمهوری او مطرح کرده بود، تکرار کرد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری به گشت زنی نیرو‌های ایرانی در اطراف ناو‌های آمریکایی در خلیج فارس اشاره کرد.
ترامپ در این پیام معنادار مدعی شد که نیرو‌های ایرانی در خلیج فارس ۲۲ بار در سال ۲۰۱۵، ۳۶ بار در سال ۲۰۱۶ و در سال ۲۰۱۷ نیز ۱۴ بار با ناو‌های جنگی آمریکایی اصطحکاک داشته اند.
وی همچنین ادعا کرد که این عدد در سال ۲۰۱۸ به صفر رسیده است.
ترامپ پیشتر در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده بود که باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با ایران مدارا می‌کرده، اما سخت گیری دولت فعلی باعث کوتاه آمدن ایران شده است.
وی افزود: آن‌ها (ایرانی ها) مدام فریاد می‌زدند مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا. اما دیگر نمی‌گویند. آن‌ها در زمان اوباما مرگ بر آمریکا می‌گفتند، اما در زمان من نمی‌گویند.

نظرات بینندگان