arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۷

درخواست ایران از دولت‌ها و کشورهای جهان درباره تغییرات آب و هوایی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از مرگ دهها تن در کانادا بر اثر گرما و همدردی با مردم این کشور، خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و تبعات آن - که سالانه جان هزاران انسان و دیگر گونه های گیاهی و جانوری را می گیرد و آینده زمین را با چالش جدی روبرو کرده است - و اجرای تعهدات خود در زمینه مقابله با این پدیده هولناک شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی وزارت امور خارجه خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به پدیده هولناک تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و اجرای تعهدات خود شد.

به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف از مرگ دهها تن در کانادا بر اثر گرما و همدردی با مردم این کشور، خواستار توجه جدی همه دولتها و کشورها به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و تبعات آن - که سالانه جان هزاران انسان و دیگر گونه های گیاهی و جانوری را می گیرد و آینده زمین را با چالش جدی روبرو کرده است - و اجرای تعهدات خود در زمینه مقابله با این پدیده هولناک شد.

قاسمی با تقبیح خروج آمریکا از معاهدات جهانی همچون پیمان زیست محیطی پاریس و زیر پا گذاشتن تعهدات بین المللی خود، بر لزوم‌ پایبندی کشورهای بزرگ صنعتی که سهم بسیاری در تولید و انتشار گازهای گلخانه ای و دیگر آلاینده ها و در نتیجه گرمایش زمین و دیگر پدیده ها همچون خشکسالی و طوفان های گرد و غبار دارند، شد.

نظرات بینندگان