arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

احتمال ورود مسترکارت های «بیومتریک» به بریتانیا جدی شد / افزایش سرعت خدمات بانکداری / کاهش تقلب در خصوص رمز عبور

مستر کارت در حال مذاکره با بانکهای انگلیس است تا شیوه شناسایی امنیتی مبتنی بر اسکنر اثر انگشت را راه اندازی کند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مستر کارت در حال مذاکره با بانکهای انگلیس است تا شیوه شناسایی امنیتی مبتنی بر اسکنر اثر انگشت را راه اندازی کند. 
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، مستر کارت در تلاش است، شیوه ای را توسعه دهد که بر اساس آن، کاربران مسترکارت دارای جدیدترین شیوه بررسی هویت خواهند شد. درواقع مستر کارت در تلاش است تا کارت هایی مبتنی بر اسکنر اثر انگشت طراحی کند. کارت هایی که برای  بررسی هویت مشتری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

انتظار می رود که حرکت به سوی فرم های پرداخت بیومتریک مثل سنسورهای اثر انگشت و فناوری های اسکن چشم، امنیت مالی و مبارزه با تقلب را بهبود بخشد.

هم اکنون این شرکت کارت های اعتباری نوعی جدید و متفاوت از کارت ها را با اسکنر اثر انگشت ساخته است که برای تأیید هویت مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش بینی می شود که این کارت ها جایگزین استفاده از کلمه عبور شده و سرعت پردازش پرداخت آنلاین و معاملات را ارتقاء دهد. یکی از سخنگوهای این شرکت در گفتگو با سی ان بی سی تایید کرد که در مورد راه اندازی کارت های بیومتریک با بانک ها صحبت کرده است.

سرپرست تیم امنیتی مسترکارت نیز در این خصوص گفت: "استفاده از کلمه عبور برای تأیید اعتبار شخصی در حال منسوخ شدن است.در تکنولوژی پرداخت، این چیزی است که ما نیز باید به آن دقت کرده و ازاسکنر اثر انگشت به جای رمز های عبور استفاده کنیم. فناوری های نوآورانه مانند هوش مصنوعی می تواند روش احراز هویت را تسهیل کند."

طبق قوانین جدید، مشتریان پس از هر پنج بار پرداخت بدون تماس، هویت خود را تأیید می کنند. بر اساس گفته های مسترکارت این شرکت هم اکنون فناوری بیومتریک را در آفریقای جنوبی مورد آزمایش قرار داده  است. ویزا (رقیب اصلی مسترکارت) نیز  در حال انجام آزمون های بیومتریک  در قبرس است.

پیشبینی می شود این سیستم به زودی همگانی شود.برای مثال، «TSB» قصد دارد نخستین بانک اروپایی باشد که بتواند اعتبار واریز را با همین شیوه تأیید کند . اگرچه انتظار می رود سیست های پرداخت برای تایید اعتبار مسیری سخت را پیش رو خواهند داشت، اما همگانی شدن این سیستم به  سهولت پرداخت ها کمک می کند.

نظرات بینندگان