arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

کنگو درخواست هیلی برای دیدار از این کشور را رد کرد

«ژوزف کابیلا» رئیس جمهوری کنگو، درخواست «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای سفر به کینشاسا پایتخت این کشور را نپذیرفته است. هیلی اکتبر ۲۰۱۷ نیز به کنگو رفت و ضمن دیدار با کابیلا به وی هشدار داده بود: روابط با آمریکا نیازمند دست زدن دولت او به برخی اقدامات است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«ژوزف کابیلا» رئیس جمهوری کنگو، درخواست «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای سفر به کینشاسا پایتخت این کشور را نپذیرفته است.

به گزارش رویترز، منابع دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نشود، در این باره گفتند، هیلی درصدد بود، هفته جاری به کینشاسا پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو سفر کند.
هیلی اکتبر ۲۰۱۷ نیز به کنگو رفت و ضمن دیدار با کابیلا به وی هشدار داده بود: روابط با آمریکا نیازمند دست زدن دولت او به برخی اقدامات است.
نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد، تاکنون درباره لغو دیدار هیلی با رئیس جمهوری کنگو، اظهارنظری نکرده است.
سخنگوی دولت کنگو در این باره اعلام کرد: رئیس جمهوری برای انتخابات ۲۳ دسامبر آینده (دوم دی ماه ۹۷) آماده می‌شود و همین امر موجب شد سفر دبیرکل سازمان ملل متحد و 'موسی فقیه محمد' رئیس اتحادیه آفریقا به تعویق بیفتد.
از سوی دیگر 'فرحان حق' سخنگوی سازمان ملل متحد با بیان این که یک برنامه حتمی برای سفر دبیرکل به کینشاسا وجود نداشته است، به حاضران گفته است: درصورتی که برنامه‌ای برای سفر دبیرکل به کنگو وجود داشته باشد یا ایشان برای سفر به آن کشور اعلام آمادگی کنند، این موضوع را به اطلاع می‌رسانیم.
رئیس جمهوری کنگو در سال ۲۰۰۱ میلادی و پس از ترور پدرش لوران کابیلا، به ریاست جمهوری این کشور رسید.
انتخابات ریاست جمهوری قرار بود، در سال ۲۰۱۶ میلادی در این کشو برگزار شود، اما کابیلا تاکنون برگزاری آن را به تعویق انداخته است.

نظرات بینندگان