arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

سفیر واشنگتن در برلین: از دولت آلمان می‌خواهیم جلوی انتقال ۳۰۰ میلیون یورو به ایران را بگیرد

روزنامه بیلد آلمان دیروز اعلام کرد که دولت آلمان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران است.در این گزارش ادعا شده است که تهران نگران آن است که با شروع تحریم‌های آمریکا، با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک «ایران ـ اروپا» برداشت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر واشنگتن در برلین: از دولت آلمان می‌خواهیم جلوی انتقال ۳۰۰ میلیون یورو به ایران را بگیرد

سفیر آمریکا در آلمان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های این کشور گفت که واشنگتن در بالاترین سطح از برلین می‌خواهد تا مانع از انتقال پول به ایران شود.

به گزارش فارس، «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان از دولت این کشور خواست تا از انتقال مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو به ایران جلوگیری کند.

سفیر واشنگتن در برلین: از دولت آلمان می‌خواهیم جلوی انتقال ۳۰۰ میلیون یورو به ایران را بگیرد

این مقام آمریکایی که از زمان آغاز ماموریت در آلمان همواره خبرساز بوده و دولت آلمان از مداخله وی در مسایل مختلف انتقاد کرده است در مورد انتقال مبلغ یاد شده به ایران به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «ما در بالاترین سطح از دولت آلمان می‌خواهیم که ضمن مداخله در این زمینه، چنین اقدامی را متوقف کند. ما از گزارش‌هایی در زمینه اینکه رژیم ایران تلاش می‌کند تا صدها میلیون یورو را از بانک آلمانی به ایران منتقل کند، بسیار نگرانیم.»

روزنامه بیلد آلمان دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که دولت آلمان در حال بررسی درخواست ایران برای بازگرداندن ۳۰۰ میلیون یورو پول نقد از این کشور به تهران است.

در این گزارش ادعا شده است که تهران نگران آن است که با شروع تحریم‌های آمریکا، با مشکل کمبود پول نقد مواجه شود. این حجم پول نقد قرار است از بانک «ایران ـ اروپا» برداشت شود.

در بخش دیگری از گزارش بیلد آمده است که ایران به سازمان نظارت بر فعالیت‌های مالی آلمان اعلام کرده که این کشور به پول نقد موجود در حساب خود برای تأمین ارز سفرهای خارجی شهروندان ایرانی نیاز دارد چرا که ایرانی‌ها نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خود در خارج از کشور استفاده کنند.

پایگاه آمریکایی «واشنگتن فری‌بیکن» هم به نقل از دیپلماتهای آمریکایی و مقامات کنگره این کشور نوشت که مقامات ارشد دولت آمریکا به دنبال توقف روند انتقال بیش از ۳۵۰ میلیون دلار از وجوه متعلق به ایران از برلین به تهران هستند و تلاش می‌کنند جلوی صدور مجوز این انتقال توسط دولت آلمان را بگیرند.

روابط آلمان و آمریکا در ماههای اخیر بر سر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریمها علیه ایران در مقابل تمایل برلین برای ادامه تعلیق تحریمها و باقی ماندن در برجام دچار تنش شده است.

نظرات بینندگان