arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

نبرد سنگین یوتیوب با خبرهای جعلی آغاز شد / صرف 25 میلیون دلار هزینه برای حذف اخبار مخرب

یوتیوب برای مبارزه با خبرهای جعلی 25 میلیون دلار هزینه خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر می شود که توییتر نیز طی هفته گذشته اعلام کرد 7 میلیون کاربر جعلی را از سیستم خود حذف می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یوتیوب برای مبارزه با خبرهای جعلی 25 میلیون دلار هزینه خواهد کرد. این خبر پس از آن منتشر می شود که توییتر نیز طی هفته گذشته اعلام کرد 7 میلیون کاربر جعلی را از سیستم خود حذف می کند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یوتیوب نیز در خصوص تولیدکنندگان محتوا برنامه ریزی های ویژه ای دارد.

در حال حاضر ۱۷ کشور به صورت مستقیم به کانال های Top News و Breaking News دسترسی دارند . بر همین اساس، این شرکت پیشبینی می کند که این آمار به زودی 2 برابر شود.

 یوتیوب روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که مبلغ ۲۵ میلیون دلار را به جلوگیری از انتشار اخبار جعلی در برنامه ی خود اختصاص داده است. این موضوع بخشی از بودجه ۳۰۰ میلیونی گوگل در زمینه اخبار موثق است که در ماه مارچ اجرایی شده است.

یوتیوب به زودی این امکان را برای کاربران خود در نظر می گیرد که بتوانند اخبار و منابع خبر را پیش از مطالعه خبر مشاهده کنند. این سیستم بدین شکل است که از روز دوشنبه ویدیوها نیز در گوشه ای از تصویر باید منابع خود را منتشر کنند . این سیستمی است مانند ویکی پدیا. 

یوتیوب در بیانیه ای اعلام کرد : "ما می دانیم در این زمینه باید کارهای زیادی انجام دهیم و مشتاق هستیم تا مخاطبان ما بتوانند به خوبی از فضای یوتیوب استفاده کنند و اطلاعات تازه ای در هر زمینه ای به شکل روزانه کسب کنند."

افزون بر این ها، شرکت یوتیوب از تعدادی از تولید کنندگان محتوا در زمینه آموزش کاربرانبه ویژه کودکان کمک گرفته است تا محتواهایی در زمینه امنیت دیجیتال برای دامنه سنی کودک و نوجوان تولید کند.

 در ماه نوامبر این شرکت 150 هزار ویدیو نامناسب را از  پلتفرم خود پاک کرد. این ویژگی در حال حاضر در ۱۷ کشور از جمله آمریکا ، بریتانیا ، فرانسه ، نیجریه و ایتالیا فعال است. 

 

نظرات بینندگان