arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۶۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

عادل الجبیر: روابط ایرانی ـ عربی باید بر اساس حسن همجواری باشد

وزیر خارجه عربستان در نشست انجمن همکاری عربی ـ چینی که در شهر پکن برگزار شد، در مورد روابط ایران و کشورهای عربی، گفت: در نشست سران عرب بر این مساله تاکید شد که روابط ایران با کشورهای عربی باید بر اساس اصل حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورهای عربی و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی باشد.مساله فلسطین مساله اول جهان عرب و جهان اسلام است و هیچگاه در حمایت از آن کوتاهی نمی‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر خارجه عربستان گفت که در نشست سران عرب بر این مساله تاکید شد که روابط ایران و کشورهای عربی باید بر اساس اصل حسن همجواری باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه عکاظ، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در نشست انجمن همکاری عربی ـ چینی که در شهر پکن برگزار شد، در مورد روابط ایران و کشورهای عربی، گفت: در نشست سران عرب بر این مساله تاکید شد که روابط ایران با کشورهای عربی باید بر اساس اصل حسن همجواری، احترام به حاکمیت کشورهای عربی و عدم دخالت در امور داخلی کشورهای عربی باشد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مواضع چین در رابطه با مساله فلسطین گفت: مساله فلسطین مساله اول جهان عرب و جهان اسلام است و هیچگاه در حمایت از آن کوتاهی نمی‌کنیم.

نظرات بینندگان