arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۷۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

کشف اشیای سه هزار ساله در مازندران

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در استان مازندران کشف و ضبط شد.به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت هشت قلم از اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شد و افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اشیای تاریخی با قدمت هزاره اول قبل از میلاد در استان مازندران کشف و ضبط شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، سردار سرتیپ دوم پاسدار امیر رحمت الهی اعلام کرد: یگان حفاظت استان مازندران در ادامه روند دستگیری قاچاقچیان اموال تاریخی و بعد از به دست آمدن اخبار ارسالی از دوستدارن میراث فرهنگی مبنی بر نگهداری مقادیری اشیای عتیقه در شهرستان بهشهر ، با تشکیل تیم ویژه عملیات نسبت به بررسی و شناسایی هویت افراد دخیل در امر قاچاق اشیای تاریخی اقدام کردند.

او ادامه داد: ماموران یگان حفاظت با بهره‌گیری از ظرفیت حمایتی مراجع قضایی و انتظامی در دو عملیات مجزا ابتدا ۵ قلم و در مرحله بعد ۴ قلم اشیای قدیمی شامل (کوزه و ظروف سفالی ) را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: به دنبال کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان، اصالت هشت قلم از اشیای مکشوفه تایید و قدمت آنها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شد و افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شد.

نظرات بینندگان