arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

حماس: تشکیلات خودگردان برای اجرای "معامله قرن" زمینه سازی می‌کند

دفتر سیاسی حماس بر موضع ثابت و اصولی خود مبنی بر مخالفت با طرح معامله قرن تاکید و اعلام کرد، این موضع با موضع ملت فلسطین همسویی کامل دارد. بر پایه تمامی گزارش های واصله و اطلاعات درز شده این طرح حقوق حقه و اصول و آرمان های ملی فلسطینیان و در رأس آنها حق ملت فلسطین در زمینه آزادی سرزمین شان، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان را نادیده انگاشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) امروز (سه شنبه) تصمیم گرفت دعوت مصر از رهبران این جنبش برای سفر به قاهره برای مذاکره با برادران مسئول مصری در خصوص تحولات جاری فلسطینی عربی و مناسبات دوجانبه را بپذیرد.

به گزارش ایسنا، دفتر سیاسی حماس امروز نشستی را به ریاست اسماعیل هنیه با حضور تمامی اعضای این دفتر در داخل و خارج برگزار کرد.

شرکت کنندگان در این نشست تشکیلات خودگردان فلسطین را به زمینه سازی برای اجرای طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن متهم کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین پیرامون تحولات سیاسی آرمان فلسطین بحث و گفت‌وگو کرده و مواضعی را در قبال این تحولات اتخاذ کردند.

دفتر سیاسی حماس بر موضع ثابت و اصولی خود مبنی بر مخالفت با طرح معامله قرن تاکید و اعلام کرد، این موضع با موضع ملت فلسطین همسویی کامل دارد. بر پایه تمامی گزارش های واصله و اطلاعات درز شده این طرح حقوق حقه و اصول و آرمان های ملی فلسطینیان و در رأس آنها حق ملت فلسطین در زمینه آزادی سرزمین شان، تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان را نادیده انگاشته است.

این دفتر بر حق ملت فلسطین در زمینه ادامه تمامی شیوه های مبارزاتی و مقاومتی تا زمان بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین و تحقق اهداف ملی و اصول و آرمان های این ملت تاکید ورزید.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر سیاسی حماس همچنین ضمن اعلام مخالفت قاطع خود با انتقال سفارت آمریکا به قدس، از انتفاضه و خیزش ملت فلسطین در روز انتقال این سفارتخانه به نشانه دفاع حراست از هویت عربی و اسلامی این شهر، تمامی گروه های ملت فلسطین را به تحکیم و تقویت وحدت ملی برای مقابله با توطئه های خطرناک علیه بیت المقدس فرا خواند.

حماس از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا به اقدامات مجازاتی علیه نوار غزه جهت امکان آفرینی برای ساکنان آن به منظور تداوم بخشیدن به پایداری خود در برابر توطئه های خطرناک پایان بخشد.

دفتر سیاسی جنبش حماس از اتحادیه عرب و تمامی کشورها و احزاب خواست تا از مبارزات ملت فلسطین علیه این طرح مشکوک حمایت کنند؛ طرحی که نه تنها ملت فلسطین، بلکه امت های عربی و اسلامی و ثبات و امنیت منطقه و جهان را نیز نشانه رفته است.
این دفتر ضمن حمایت و استقبال از تمامی تلاش های صورت گرفته برای پایان بخشیدن به رنج و محنت‌ها و گرفتاری‌های فلسطینیان محاصره شده در نوار غزه، از هرگونه تلاشی در این راستا تمجید کرد.

دفتر سیاسی حماس سنگ اندازی‌ها و مانع تراشی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه لغو محاصره باریکه غزه و برچیده شدن بساط رنج و محنت ها و گرفتارهای مردم این منطقه به بهانه های واهی و دروغین را محکوم و تاکید کرد که تشکیلات رام الله با اینگونه سنگ اندازی ها به جدایی کرانه باختری از نوار غزه کمک می کند و زمینه را برای اجرای معامله قرن فراهم می سازد.

حماس هرگونه تلاش محافل رسمی و غیررسمی عربی و داخلی در زمینه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم کرد و اقدامات نهادها و سازمان های عربی و اسلامی و بین المللی در زمینه تحریم اسرائیل و مخالفت با عادی سازی روابط را ستود.
این دفتر بار دیگر ضمن تاکید بر تمایل خود به برقراری آشتی ملی و تحقق وحدت ملی مبتنی بر مشارکت در عرصه مقاومت و تصمیم سازی، اعلام کرد که تحقق آشتی ملی در گرو لغو مجازات های ظالمانه علیه مردم باریکه و تغییر ساختار سازمان آزادیبخش فلسطین و اجرای توافقنامه قاهره (امضا شده در سال 2011) به صورت کامل و یکجا است.

حماس با نثار درود و سلام به تمامی فرزندان ملت فلسطین در هر جایی که حضور دارند، به ویژه ساکنان منطقه خان احمر واقع در شرق بیت المقدس که در مقابل شهرک سازی اشغالگران اسرائیلی سینه سپر کرده اند، اعلام کرد: دشمن صهیونیستی از رهگذر شهرک سازی می خواهد قدس را به یک شهر یهودی مبدل سازد و مانع از تحقق آرزوی فلسطینیان در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین شوند.

حماس ضمن اعلام مخالفت با تلاش های بی وقفه دشمن صهیونیستی برای هتک حرمت مسجد الاقصی که تازه ترین آنها ورود وزیر کشاورزی اسرائیل به محوطه قبله گاه نخست مسلمانان است، این تلاش ها را محکوم کرد.
دفتر سیاسی حماس به فلسطینیان ساکن قدس و کرانه باختری به خاطر حضور همیشگی و دایمی شان در مسجد الاقصی و شب های قدر را در این مکان مقدس به راز و نیاز پرداختند، درود و سلام نثار کرد.

نظرات بینندگان