arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۷

آمریکا اقدامات ضدایرانی امارات را ستود

'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به امارات با 'محمدبن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی و 'عبدالله بن زاید' وزیر امور خارجه امارات دیدار کرد. پمپئو پیش از این به کره شمالی، ژاپن، ویتنام و افغانستان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت وگو کرده بود. وزیر خارجه آمریکا پس از این دیدارها در توئیتی از ولیعهد ابوظبی و وزیر امور خارجه امارات به دلیل پایبندی به تحریم ایران ، تشکر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا اقدامات ضدایرانی امارات را ستود'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به امارات با 'محمدبن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی و 'عبدالله بن زاید' وزیر امور خارجه امارات دیدار کرد. 
پمپئو پیش از این به کره شمالی، ژاپن، ویتنام و افغانستان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت وگو کرده بود.
وزیر خارجه آمریکا پس از این دیدارها در توئیتی از ولیعهد ابوظبی و وزیر امور خارجه امارات به دلیل پایبندی به تحریم ایران ، تشکر کرد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته در یک اقدام یکجانبه از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 خارج شد و اعلام کرد که تحریم های ایران را مجددا برقرار خواهد کرد.
این اقدام ترامپ با مخالفت جهانی روبرو شد اما امارات در کنار عربستان، بحرین و رژیم صهیونیستی تنها رژیم هایی بودند که از این اقدام ترامپ حمایت کردند.
مقامات آمریکایی با سفر به کشورهای مختلف سعی دارند موافقت آنها را برای اعمال دوباره تحریم ها به ویژه ممانعت از فروش نفت ایران به دست آورند.
رییس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته درخصوص هر اقدامی که مانع از فروش نفت ایران در بازارهای جهانی شود، هشدار داد و گفت: آمریکا و کشورهایی که به این روند کمک کنند ، هزینه اقدامات خود را پرداخت خواهند کرد.

نظرات بینندگان