arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی:

بحث سهمیه بندی یا بنزین 2نرخی مطرح نیست

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد «اکنون بحث سهمیه بندی بنزین و عزضه 2 نرخی آن مطرح نیست و طبق قانون، استفاده از کارت سوخت الزامی است».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بحث سهمیه بندی یا بنزین 2نرخی مطرح نیست«محمدرضا موسوی خواه» عصر سه شنبه در حاشیه آغاز نصب نسل جدید سامانه هوشمند و کارتخوان در جایگاه های سوخت کشور یادآوری کرد: ما فقط مجری قانونیم و دولت باید در این باره (سهمیه بندی یا عرضه سوخت با 2 نرخ) تصمیم گیری کند.
موسوی خواه یادآوری کرد: برای هر خودرو شماره گذاری شده، کارت سوخت صادر می شود و افرادی که دریافت نکرده اند باید از طریق اداره های پست پیگیری کنند.
به گزارش ایرنا، 21 میلیون کارت بنزین برای خودروهای سراسر کشور صادر شده است. 

**تایید احتمال کم فروشی بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره انتشار فیلم کم فروشی بنزین در فضای مجازی گفت: احتمال کم فروشی وجود دارد اما تجهیزات و تلمبه ها به صورت پیوسته بررسی و پلمپ می شود تا تخلف کاهش یابد.
وی ادامه داد: متاسفانه در فیلم منتشر شده مشخص نیست این اقدام در کدام جایگاه انجام شده است تا به آن رسیدگی شود.
«تلاش می شود بر فعالیت جایگاه های عرضه سوخت نظارت بیشتری شود».
به گزارش ایرنا، اکنون یک هزار و 191 جایگاه تک منظوره بنزین، 2 هزار و 255 جایگاه دومنظوره (بنزین و گازوییل)، 24 جایگاه تک منظوره گازوییل، یک هزار و 489 جایگاه سی.ان.جی و 960 جایگاه دومنظوره ( بنزین و سی.ان.جی) در سراسر کشور فعالیت می کند.

** کشف 30 هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان و بلوچستان 
موسوی خواه گفت: درباره قاچاق گازوییل با نیروی انتظامی مذاکره داشته ایم و به طور دایم همکاری می کنیم.
وی اعلام کرد: بیش از 30 هزار کارت سوخت مهاجر در استان سیستان و بلوچستان کشف شده است.
به گزارش ایرنا، نصب نسل جدید سامانه هوشمند و کارتخوان با هدف افزایش 250 برابری سرعت تراکنش و کاهش سالیانه 20 میلیارد تومان هزینه استهلاک از امروز اجرایی شد و تا پایان سال آتی همه جایگاه های سوخت کشور به آن تجهیز می شوند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هفتم خردادماه گفته بود: از سال 1394 روی 102 نازل و حدود 46 جایگاه عرضه سوخت در اصفهان، قم و تهران، تجهیزات جدید به صورت آزمایشی نصب شد که این مرحله تکمیل شده است و از پایان خردادماه این جایگاه ها به سیستم جدید کارت سوخت مجهز می شود.
کارتخوان‌های جدید بدون دخالت نیروی انسانی قابلیت پرداخت آنی هزینه سوخت از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب را دارند. 
از طریق تلفن‌های همراه نیز می‌توان در لحظه به پرداخت آنلاین هزینه سوخت اقدام کرد.
با بهره‌برداری از نسل جدید کارت‌خوان‌های عرضه سوخت، همه نازل‌ها در سراسر کشور به سامانه دریافت سوخت و پرداخت وجه همزمان مجهز می‌شوند تا شهروندان با استفاده از کارت‌های بانکی یا از طریق موبایل، پرداخت‌های خود را انجام دهند

نظرات بینندگان