arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

دو افسر پلیس در تظاهرات شهر گنجه جمهوری آذربایجان کشته شدند

دادستانی کل، وزارت کشور و سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان سه شنبه شب با انتشار بیانیه مشترک از کشته شدن دو افسر پلیس در جریان تظاهرات غیر قانونی در شهر گنجه خبر دادند. بنا به این گزارش، تظاهر کنندگان بدون توجه به هشدار پلیس با انواع سلاح سرد در برابر نیرو‌های پلیس مقاومت نشان دادند. نیرو‌های پلیس از ادامه تظاهرات جلوگیری و ۴۰ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستانی کل، وزارت کشور و سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان سه شنبه شب با انتشار بیانیه مشترک از کشته شدن دو افسر پلیس در جریان تظاهرات غیر قانونی در شهر گنجه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی آذرتاج t. با استناد به این بیانیه گزارش داد: گروهی از افراط گرایان دینی متشکل از ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر، ساعت هشت شب سه شنبه در برابر فرمانداری شهر گنجه دست به تظاهرات غیر قانونی زدند.
بنا به این گزارش، تظاهر کنندگان بدون توجه به هشدار پلیس با انواع سلاح سرد در برابر نیرو‌های پلیس مقاومت نشان دادند و در جریان آن دو افسر پلیس، از جمله «القار بالاکیشی اف» معاون اداره کل پلیس گنجه و «صمد عباس اف» معاون اداره پلیس بخش نظامی این شهر، جان خود را از دست دادند.
نیرو‌های پلیس با اقدام قاطعانه از ادامه تظاهرات جلوگیری و ۴۰ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند.
بر اساس این گزارش، در رابطه با این اقدامات غیر قانونی پرونده کیفری تشکیل و عملیات برای شناسایی شرکت کنندگان و سازمان دهندگان این تظاهرات غیر قانونی و بدون مجوز آغاز شده است.
فرماندار شهر گنجه و محافظ وی ۱۲ تیر ماه جاری بر اثر حمله فردی مسلح مجروح و منتقل بیمارستان شد.
نهاد‌های رسمی جمهوری آذربایجان حمله به فرماندار شهر گنجه را اقدامی تروریستی و طرح ریزی شده عنوان کردند.

نظرات بینندگان