arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

کاندیدای حزب «ملی عوامی» پاکستان ترور شد

'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) شامگاه سه شنبه در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد. کشته شدن 'هارون بلور' از سوی خانواده وی تایید شده است و زخمی‌های این حادثه نیز به بیمارستان 'Lady Reading' شهر پیشاور منتقل شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'هارون بلور' کاندیدای حزب 'ملی عوامی ' پاکستان (ANP) شامگاه سه شنبه در گردهمایی انتخاباتی در شهر پیشاور پاکستان ترور شد.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های رسمی پاکستان، در حمله انتحاری به گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی پاکستان در شهر پیشاور، چهار تن کشته و ۲۰ تن مجروح شدند.
بر اساس اخبار منتشر شده تاکنون، بمبگذار انتحاری در گردهمایی انتخاباتی حزب ملی عوامی (ANP) در شهر پیشاور حضور داشت که با انفجار خود در کنار 'هارون بلور'، کاندیدای این حزب را نیز ترور کرد.
کشته شدن 'هارون بلور' از سوی خانواده وی تایید شده است و زخمی‌های این حادثه نیز به بیمارستان 'Lady Reading' شهر پیشاور منتقل شده اند.
به گزارش ایرنا سال ۲۰۱۲ نیز، یک بمبگذار انتحاری، مواد انفجاری حامل خود را در نشست حزب 'عوامی نشنل پارتی' پاکستان منفجر کرد که در آن حادثه علاوه بر 'بشیر احمد بلور' وزیر ارشد ایالت خیبر پختونخواه این کشور، پنج تن دیگر نیز کشته شدند.
هارون بلور، فرزند بشیر احمد بلور وزیر پیشین ایالت خیبرپختونخواه بود.
حزب عوامی (مردمی) ملی (نَشنَل عوامی پارتی) (ANP) پاکستان، حزب سیاسی چپگرای قومگرا در پاکستان است.
این حزب بیشتر در بین پشتون‌های استان شمالغربی مرزی، بلوچستان، و مناطق عشایری، پنجاب غربی و نواحی شمال از شهرت برخوردار است.
مجمع مبارزه با تروریسم پاکستان (NACTA) روز دوشنبه اسامی ۶ شخصیت از جمله عمران خان و پسر حافظ سعید را که ممکن است، هنگام مبارزات انتخاباتی مورد هدف تروریست‌ها قرار گیرند اعلام کرد.
این شش شخصیت شامل عمران خان رئیس تحریک انصاف، اسفندیار، ولی رئیس حزب ملی خلق، و امیر حیدر هوتی، آفات شیرپاؤ از حزب جمهوری وطن و اکرم درانی از رهبران جمعیت علمای اسلام ف. و طلحه سعید پسر حافظ سعید می‌باشد. تهدید‌ها علیه رهبری ارشد مسلم لیگ نواز نیز وجود دارد.
انتخابات سراسری پاکستان سوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان