arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

واکنش کیهان به پخش «اعترافات» دختر اینستاگرامی: قتل و شکنجه‌ای صورت نگرفته؛ فقط دختری ‌گریه کرده و از ترس یا از ته دل، گفته پشیمان است / صداوسیما «غیرهنرمندانه» وارد شد و برای «کفتار‌های سیاسی» خوراک تبلیغاتی مهیا کرد / این کفتارها نه انسانیت سرشان می‌شود نه حقوق زن و دختر می‌فهمند

کیهان درباره ماجرای مستندی با عنوان «بیراهه» نوشت: انتخاب آن قسمت از صحبت‌های دختر نوجوان که‌ گریه‌کنان ابراز پشیمانی می‌کند برای مستند، دل هر انسانی را می‌رنجاند و همین حس گاهی، برای پیدا شدن سر و کله «کفتارهای سیاسی» که نه انسانیت سرشان می‌شود نه حقوق زن و دختر می‌فهمند کافی است. آنها مترصد فرصتند تا در جامعه «بحران‌آفرینی» کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک دختر نوجوان در صفحه اینستاگرام، تصاویر رقصش را منتشر می‌کند. مسئول یا مسئولین مربوطه با طی مراحل قانونی، ایشان را احضار می‌کنند. تلویزیون مستندی با عنوان «بیراهه» پخش کرده و چند دقیقه‌ای از زمان نیم‌ساعته این مستند را هم به «ابراز پشیمانی» این خانم نوجوان که در حال‌ گریه است، اختصاص می‌دهد. این تمام آن اتفاقی است که افتاده. نه قتلی صورت گرفته، نه تجاوزی رخ داده، نه کسی را به ‌دار آویخته‌اند و نه به کسی سیلی زده و شکنجه‌اش کرده‌اند. فقط یک دختر ‌گریه کرده و از روی ترس یا از ته دل گفته از انتشار تصاویر رقص‌هایش پشیمان است.

جعفر بلوری یادداشتی در روزنامه «کیهان» با این مقدمه نوشته که در بخش پایانی آن آمده است: صدا و سیما با آن عریضی و طویلی به قول رهبر انقلاب که خطاب به کارکنان قوه قضائیه فرمودند باید در حوزه رسانه «هنرمندانه» فعالیت کند، در این مستند، «غیرهنرمندانه» وارد شد و «بدسلیقگی» کرد.

انتخاب آن قسمت از صحبت‌های دختر نوجوان که‌ گریه‌کنان ابراز پشیمانی می‌کند برای مستند، دل هر انسانی را می‌رنجاند و همین حس گاهی، برای پیدا شدن سر و کله «کفتارهای سیاسی» که نه انسانیت سرشان می‌شود نه حقوق زن و دختر می‌فهمند کافی است. آنها مترصد فرصتند تا در جامعه «بحران‌آفرینی» کنند. صدا و سیما با این بدسلیقگی برای این کفتار‌ها فقط خوراک تبلیغاتی مهیا کرد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان