arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

لاریجانی:نهادهای دولتی کالاهای دارای مشابه داخلی را وارد نکنند

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد نهادهای دولتی باید سفارشاتی که در داخل تولید مشابه دارد را از تولیدکنندگان و شرکت‌های فعال داخلی تأمین کنند.با تغییر قیمت‌هایی که به وجود آمده زمینه خوبی برای صادرات فراهم شده که باید این تحرک را به وجود آورد و زمینه‌های صادرات را تسهیل کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاریجانی:نهادهای دولتی کالاهای دارای مشابه داخلی را وارد نکنندعلی لاریجانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم پس از سفر دو روزه خود به قم، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر تاکیدات و توصیه‌ها بر این بوده که صنایع قم فعال‌تر شوند اظهار کرد: در همین راستا علاقمند بودم که از شرکت‌های فعال صنعتی قم از نزدیک بازدید کرده و با مشکلات و پیش نیازهای توسعه آن‌ها آشنا شوم.

به گزارش فارس، وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی ایجادشده در شهرک‌های صنعتی قم و فعالیت بانشاط این واحدها تحت مدیریت جوانان و افراد متخصص تصریح کرد: این افراد با حساب و کتاب کار خود را شروع کرده و بخش‌های تحقیقات و توسعه خود را فعال کرده‌اند و به خصوص در تکنولوژی‌ها نو خیلی خوب کار شده و ظرفیت‌های صادراتی خوبی نیز ایجاد شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخش‌های مختلف استان باید حامی واحدهای صنعتی فعال و بانشاط برای توسعه فعالیت‌ها باشند خاطرنشان کرد: این واحدهای تولیدی می‌توانند نیروهای بیشتری را به کار گیرند و در زمینه تأمین نیازهای کشور فعال‌تر عمل کنند.

وی به اعلام آمادگی برخی واحدهای صنعتی برای تامین نیازهای داخلی کشور که هم‌اکنون وارداتی هستند اشاره کرد و افزود: در شرایطی که کشور در معرض تحریم است این پیشنهاد بسیار خوب و سنجیده است و این شرکت‌ها باید حمایت شده تا بتوانند نیازهای داخلی کشور را تامین کنند.

لاریجانی با بیان اینکه نسلی که اکنون فعال هستند بسیار زبده و انگیزه مند برای رفع نیازهای کشور کار می‌کنند گفت: با تغییر قیمت‌هایی که به وجود آمده زمینه خوبی برای صادرات فراهم شده که باید این تحرک را به وجود آورد و زمینه‌های صادرات را تسهیل کرد.

وی دغدغه‌های واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه دولت باید سفارشاتی که در داخل مشابه دارد را از تولیدکنندگان داخلی تامین کند بیان کرد: شرکت‌ها و نهادهای دولتی برای تأمین نیازهای خود به سراغ شرکت‌های فعال داخلی بیایند زیرا این کار موجب رشد استعدادهای داخلی و ایجاد اشتغال می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بخشی از دغدغه‌های صاحبان واحدهای تولیدی را نیاز به سرمایه گذاری برای توسعه دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط حمایتی مطلوبی برای توسعه این واحدها فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت احداث باغ موزه دفاع مقدس در استان قم اشاره کرد و گفت: قم در انقلاب پیشگام بوده و در شرایط مختلف نیز همیشه آمادگی کامل برای دفاع از انقلاب داشته است. در حال حاضر 75 درصد مراحل ساخت باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس انجام شده است و این باغ موزه نقش مردم قم در انقلاب و دفاع مقدس را نشان می‌دهد.

لاریجانی با بیان اینکه طراحی خوبی برای باغ موزه دفاع مقدس قم انجام شده و در اطراف آن نیز فضای سبز خوبی وجود دارد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند گفت: با توجه به کمبود آمفی تئاتر در قم این مجموعه دارای آمفی تئاتر خوبی است. همچنین مردم می‌توانند از امکانات تفریحی آن استفاده کنند و جوانان از نزدیک و ملموس‌تر با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند.

نظرات بینندگان