arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت درگذشت

عباس امیرانتظام، عضو نهضت‌ ملی ایران و سخنگو و معاون نخست وزیر در دولت موقت بازرگان، ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت درگذشت

سخنگو و معاون نخست وزیر در دولت موقت بازرگان، ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.

به گزارش «انتخاب»، عباس امیرانتظام، عضو نهضت‌ ملی ایران و سخنگو و معاون نخست وزیر در دولت موقت بازرگان، ساعاتی پیش در ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

«الهه امیرانتظام» همسر شادروان عباس امیر انتظام در گفت و گویی با تایید خبر درگذشت وی، گفت: همسرم با وجود بیماری‌هایی که داشت ساعت ۸ صبح امروز دچار تشنج شدند.

وی افزود: تیم پزشکی با حضور در منزل برای احیای مرحوم تلاش کردند، اما تلاش‌ها کارساز نبود و قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند.

عباس امیرانتظام، سخنگوی دولت موقت درگذشت

(عکس بالا) از چپ به راست: داریوش فروهر، مهدی بازرگان، احمد سید جوادی، عباس امیرانتظام و هاشم صباغیان

مرحوم امیرانتظام از هواداران محمد مصدق بود و پس از کودتای ۲۸ مرداد به نهضت مقاومت ملی پیوست و از اعضای فعال آن سازمان بود و با رهبران آن به ویژه مهدی بازرگان ارتباط نزدیک داشت. روابط او با بازرگان از دانشگاه تهران شروع شده بود، زمانی که بازرگان استاد و رئیس دانشکده فنی بود و امیرانتظام دانشجوی وی مورد احترام و اعتماد بازرگان بود و در جریان انقلاب به عنوان نماینده بازرگان با شاپور بختیار مذاکره کرد و سرانجام بختیار را متقاعد کرد تا از نخست‌وزیری استعفا بدهد. وی در زمان نخست‌وزیری مهدی بازرگان، چندین مسئولیت از جمله معاونت نخست‌وزیری و سخن‌گوی دولت را بر عهده داشت.

نظرات بینندگان