arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

تلفات سنگین نیروهای امنیتی افغان در نبرد با طالبان

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان و سایر منابع امنیتی افغان اعلام کردند: شبه نظامیان طالبان با استفاده از تجهیزات دید در شب از شامگاه چهارشنبه حملات همزمانی را علیه چندین پایگاه و ایست بازرسی ارتش افغانستان در منطقه دشت آرچی در ولایت قندوز آغاز کردند. بین ۱۰ تا ۱۵ سرباز افغان تاکنون کشته و تعداد مشابهی هم زخمی شده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مقام‌های افغانستان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کردند حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان در شمال این کشور تلفات سنگینی وارد کرده و شمار سربازان کشته شده به ۴۰ تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه سخنگوی وزارت دفاع افغانستان و سایر منابع امنیتی افغان اعلام کردند: شبه نظامیان طالبان با استفاده از تجهیزات دید در شب از شامگاه چهارشنبه حملات همزمانی را علیه چندین پایگاه و ایست بازرسی ارتش افغانستان در منطقه دشت آرچی در ولایت قندوز آغاز کردند.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، دو طرف متحمل تلفاتی شدند. این سخنگو گفت، بین ۱۰ تا ۱۵ سرباز افغان تاکنون کشته و تعداد مشابهی هم زخمی شده‌اند و درگیری‌ها ادامه دارد. اما یک منبع امنیتی افغان گفت شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان بسیار بالاتر از ۴۰ تن است و یک منبع دیگر هم گفت تاکنون ۳۹ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند. یک منبع امنیتی دیگر هم تاکید کرد: تلفات سنگینی در میان سربازان وجود دارد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، عملیات هوایی و زمینی علیه نیروهای طالبان هنوز ادامه دارد. به گفته او، تجهیزات پیشرفته دید در شب به شبه‌نظامیان کمک کرد تا پیشروی داشته باشند. او گفت: این حملات از سوی یگان سرخ نخبه این گروه انجام شد و آنها توانستند بدون جلب توجه سربازان در تاریکی شب به آنها نزدیک شوند.

به گفته سخنگوی نیروهای امنیتی افغانستان، دست‌کم دو پایگاه ارتش افغانستان به دست طالبان افتاده است، اما نیروهای امنیتی در حال عقب راندن آنها از یکی از پایگاه‌ها هستند. در یک عملیات دیگر هم نیروهای افغان به گردهمایی اعضای ارشد طالبان در ولایت غزنی حمله هوایی کردند و ۲۴ تن را کشته و ۱۷ تن دیگر را زخمی کردند.

نظرات بینندگان