arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۷

کاهش ۲۶ درصدی فروش پژو سیتروئن در پی خروج از بازار ایران

گروه خودروسازی پژو سیتروئن PSA اعلام کرده فروش جهانی‌اش به رغم خروج از ایران؛ به عنوان یک بازار عمده برای خودروهای پژو و سیتروئن، در نیمه اول امسال رو به رشد بوده است.به لطف فروش اوپل واکسال جنرال موتورز توسط پژو سیتروئن در سال گذشته، فروش این خودروسازی به ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو رسیده که این به معنای رشد ۳۸ درصدی است. اما فروش این برند در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش داشته.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مدیرعامل شرکت خودروسازی پژو اعلام کرد: در اثر تهدیدهای آمریکا به تحریم ایران از اوایل ماه می فروش این خودروسازی در خاورمیانه ۳۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، به نقل از «عرب نیوز»، گروه خودروسازی پژو سیتروئن PSA اعلام کرده فروش جهانی‌اش به رغم خروج از ایران؛ به عنوان یک بازار عمده برای خودروهای پژو و سیتروئن، در نیمه اول امسال رو به رشد بوده است.

بر اساس این گزارش به لطف فروش اوپل واکسال جنرال موتورز توسط پژو سیتروئن در سال گذشته، فروش این خودروسازی به ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار خودرو رسیده که این به معنای رشد ۳۸ درصدی است. اما فروش این برند در خاورمیانه ۲۶ درصد کاهش داشته.

به گفته گروه خودروسازی پژو، در اثر تهدیدهای آمریکا به تحریم ایران از اوایل ماه می فروش این خودرو سازی در خاورمیانه ۳۶ درصد کاهش یافته است. ایران بیش از ۱۲ درصد فروش این کمپانی را به خود اختصاص داده است.

«ماکسیم پیکات» روز پنجشنبه اعلام کرده: ما به اندازه کافی جهانی نیستیم اما همزمان کمتر از دیگران تحت تاثیر موانع تعرفه ای قرار خواهیم گرفت. در تنشهای جدید فضای تجاری باید تمرکز بر فروش داخلی بیشتر تقویت شود.

او گفته پژو و سیتروئن هیچ دلیلی برای اصلاح چشم انداز سالانه‌اش برای یک بازار باثبات اروپایی نمی‌بیند. این گروه قرار است ۲۴ جولای نتیجه مالی نیمه اول سال را منتشر کند.

نظرات بینندگان