arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

امام جمعه مشهد: آمریکا سردوراهی حمله وتحریم قرار دارد/ ژنرال‌های آمریکا ازخواب جنگ با ایران می‌ترسند

امام و رهبر معظم انقلاب یک هدیه بزرگ به ما داده‌اند و آن هدیه بزرگ این است که ما را به توان خود معتقد کرده‌اند و ما می‌توانیم. غیر از رهبری الهی نیز کسی چنین قدرتی ندارد و مجلس و قوه مقننه و اجرائیه نمی‌تواند در یک ملت چنین باوری ایجاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم نوشت: امام جمعه موقت مشهد گفت: قدرت نظامی ما به قدری است که اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامی ما آماده است که اگر یکی بخورد ۱۰۰ تا بزند.

حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار داشت: ایرانی که در برابر ظالم از مظلوم دفاع نکند همان ایرانی است که آمریکایی‌ها می‌خواهند. ما در برابر ظلم ظالم و مظلومیت مظلوم نباید بی تفاوت باشیم. آنها ایرانی می‌خواهند که در برابر ظالم سکوت کند. 40 سال است که آمریکا از هرچه دارد و هرچه که توانسته استفاده کرده تا ایران مطلوب خود را ایجاد کند و به هیچ چیز از هدف خود نیز نرسیده است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: اکنون آمریکا سر یک دوراهی قرار دارد. برای رسیدن به ایران مطلوب یا باید حمله نظامی کند و یا تحریم‌ها را افزایش دهد. راه اول برای آمریکا، راه بسته‌ای است که خودشان نیز آن را می‌دانند و آن را تجربه کرده‌اند و متوجه شده‌اند که این مسئله امکانپذیر نیست.

اهم اظهارات فرزانه به شرح زیر است:

*آنها تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی را دنبال می‌کنند تا به هدف خود برسند اما ما در مقابل چه داریم؟ آنها یا زور اسلحه دارند یا فشار اقتصادی. ما نخستین چیزی که داریم، رهبری ما است. امام و رهبر معظم انقلاب یک هدیه بزرگ به ما داده‌اند و آن هدیه بزرگ این است که ما را به توان خود معتقد کرده‌اند و ما می‌توانیم. غیر از رهبری الهی نیز کسی چنین قدرتی ندارد و مجلس و قوه مقننه و اجرائیه نمی‌تواند در یک ملت چنین باوری ایجاد کند. ملت ما تاریخ و اعتقاد و تمدن و فرهنگ دارد و نیاز به دیگری ندارد و امامت اسلامی ما را به چنین جایگاهی رسانده است.

*قدرت بعدی ما قدرت یک ملت است، سال‌ها قبل امام فرمودند این ملت از ملت زمان پیامبر و حضرت علی(ع) بهتر هستند. این ملت چه قدرتی را باید نشان می‌داد که نشان نداده است؟ ملتی با این هوشیاری و عظمت مگر قابل شکست است؟ سومین نیروی ما نیز در مقابل آمریکا بازار پرجاذبه‌ای است که ایران دارد و دنیا به راحتی نمی‌تواند از این بازار دل بکند.

*موقعیت جغرافیای ایران قلب جهان است و اگر این قلب تپش نداشته باشد دنیا نیز نمی‌تپد. در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که دنیا نمی‌تواند ما را نادیده بگیرد. از جمله قدرت‌های ما کانون‌های آتشفشانی است که در منطقه علیه آمریکا ساخته‌ایم. برای آمریکا شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه توسط حزب الله بسیار گران تمام شد.

* قدرت نظامی ما به قدری است که اگر ژنرال‌های نظامی آمریکا خواب جنگ با ایران را ببینند، هراس خواهند داشت. قدرت نظامی ما آماده است که اگر یکی بخورد 100 تا خواهد زد. آنها قدرت نظامی ما را در برابر داعش و جنگ هشت ساله و در سوریه و عراق دیدند. قدرت نظامی ایران را جرات ندارند و نمی‌توانند نادیده بگیرند.

* دنیا نمی‌تواند از نفت و گاز ما چشم پوشی کند. این ایران قابل تسلیم شدن است؟ این ایران قابل تبدیل شدن به چیزی است که آمریکا می‌خواهد؟ از مسائل و مشکلات نیز اطلاع دارم اما اگر بخواهیم این 40 سال را با همین قدرتی که آمده‌ایم و رشد کرده‌ایم به ظهور حضرت مهدی(عج) وصل کنیم باید آحاد ملت به ویژه مسئولان از دو چیز فراموش نکنیم که یکی تقوا و مراقبت و هوشیاری است و دیگری مقاومت و ایستادگی.

*ایستادگی و مقاومت، انتهایی ندارد. مسئولان باید بدانند سهل انگاری، مصداق بی تقوایی است و اشرافیگری و تکبر نسبت به مردم نیز بی تقوایی است. اینها را باید بدانند و آگاه باشند. باید از اینکه جامعه ایرانی را تبدیل به دوقطبی کنند دست بردارند. آنچه پیروز شده نباید به فکر حفظ جایگاه باشد بلکه باید دنبال خدمت باشد و آن که شکست خورده نیز باید به دنبال کمک باشد. تقوای همه ملت و مقاومت همه ملت و به ویژه مسئولان و سیاسیون تاثیرگذار است اما دنیا بداند این ملت با این مولفه‌های قدرت و با این شخصیتی که در 40 سال از خود نشان داده ایران را به آن نقطه‌ای می‌رساند که آمریکا نمی‌خواهد.

نظرات بینندگان