arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۷

واکنش کرملین به اظهارات ولایتی درباره قرارداد نفت و گاز با روسیه/نمی‌توانم آن را تائید کنم

ایسنا نوشت: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات مشاور مقام معظم رهبری در رابطه با قرارداد نفت و گاز با روسیه گفت: نمی توانم آنرا تایید کنم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکنش کرملین به اظهارات ولایتی درباره قرارداد نفت و گاز با روسیه/نمی‌توانم آن را تائید کنم

به گزارش اسپوتنیک عربی، دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل مبنی بر آمادگی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای سرمایه گذاری در ایران در زمینه انرژی گفت: نمی توانم این مساله را تایید کنم و نمی‌توانم به جزئیات بیشتری در این رابطه بپردازم.

 علی اکبر ولایتی که به روسیه سفر کرده است روز پنجشنبه پس از دیدار با ولادمیر پوتین گفت: در این دیدار در مورد مسائل نفتی، همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز، ارتباطات،‌ راه آهن،‌ خطوط ارتباطی شمال - جنوب یعنی کریدور پترزبورگ - چابهار بحث و گفت و گو انجام شد.در حوزه نفت نیز یکی از شرکت‌های مهم نفتی روسیه با وزارت نفت ایران قراردادی را به مبلغ ۴ میلیارد دلار منعقد کرده که به زودی عملیاتی می‌شود. همچنین دو شرکت نفتی مهم روسیه یعنی روس‌نفت و گازپروم نفت نیز صحبت‌هایی آغاز شده و قراردادهایی تا ۱۰ میلیارد دلار می‌توانند انجام دهند.

وی افزود: آماری که پوتین در این جلسه بیان کرد حاکی از این بود که وی تاکید داشت روابط نفتی ایران و روسیه تا سقف ۵۰ میلیارد دلار ادامه پیدا کند؛ یعنی روسیه آمادگی دارد در حوزه‌های نفتی و گازی ایران تا سقف ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و این رقم بالایی است و این می‌تواند جایگزین شرکت‌های غربی شوند که ایران را ترک کرده‌اند.

49311

نظرات بینندگان