arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

وقتی ایلان ماسک خیرخواه ترین مدیر سیلیکون ولی می شود / تلاش برای حل بحران آب در شهر «فلینت»

ایلان ماسک تصمیم گرفته در راستای کمک به مردم شهر فلینت و حل بحران آب این شهر با شهرداری همکاری کند. این حرکت ماسک دومین اقدام خیرخواهانه وی طی یک ماه اخیر محسوب می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک تصمیم گرفته در راستای کمک به مردم شهر فلینت و حل بحران آب این شهر با شهرداری همکاری کند. این حرکت ماسک دومین اقدام خیرخواهانه وی طی یک ماه اخیر محسوب می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، ایلان ماسک به عنوان یک میلیاردر سرشناس در کارنامه کاری خود اعمال خیرخواهانه متعددی را ثبت کرده است. از اهدای باتری های خورشیدی به پورتوریکو تا ساخت یک زیردریایی کوچک برای نجات تیم فوتبال تایلندی که در غار به دام افتاده بودند را می توان از جمله اقدامات جالب و مثبت او دانست.

اکنون نیز به نظر می رسد نوبت به شهر فلینت رسیده که هدف کمک های خیرخواهانه وی قرار گیرد.شهر فلینت از سال 2014 ، یعنی درست از زمانی که شهر منبع آب خود را تغییر داده است، در معرض خطر آلودگی به سرب قرار گرفته است.

تا کنون 12 نفر به علت استفاده از منابع آبی آلوده جان خود را از دست داده اند. بر این اساس حتی با وجود این که بارها،  دولت و شهرداری به ساکنان شهرگفته اند آب پاکیزه است، باز هم مردم به آب شهری اطمینان ندارند. 

در حال حاضر، ماسک ، مدیر عامل شرکت تسلا و پروژه اسپیس ایکس قصد دارد به مردم فلینت کمک کند. او در قالب یک توییت نوشت که قصد دارد بر اساس تعهد انسانی خود به تامین هزینه های آب پاکیزه مردم شهر کمک کند و اگر شهردار شهر آمادگی دارد با او همراهی می کند.

جالب است که شهردار شهر؛ کارن ویور نیز در واکنش به این موضوع گفت: این اولین بار است که فردی در سطح ماسک برای کمک به مردم فلینت پیشقدم می شود. 

حدس و گمانه زنی های زیادی در مورد نحوه همکاری ماسک و شهر فلینت وجود دارد. برای مثال برخی حدس می زنند ماسک قصد دارد در حوزه فیلترهای آب با مردم شهر همکاری کند، اما دولت در حال حاضر فیلترهای رایگان را برای ساکنان فلینت ارائه می دهد. 

برخی دیگر نیز حدس می زنند ماسک در حوزه تعویض لوله های شهری به شهرداری کمک کند، چرا که این شهر قصد دارد تا سال 2019 تمام لوله های سربی را با لوله های جدید جایگزین کند. انتظار می رود این کار حدود 200 میلیون دلار هزینه در بر داشته باشد. 

آخرین حدسی که می توان د مورد همکاری ایلان ماسک با شهرداری زد، احتمال تلاش برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است، چرا که  تقریبا نیمی از جمعیت این شهر زیر خط فقر زندگی می کنند. بر همین اساس نیز شهردار امیدوار است که گفتگوهایی شامل فرصت هایی شغلی در زمینه فناوری با ایلان ماسک داشته باشد.

 

نظرات بینندگان