arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

کره جنوبی: دو هواپیمای روسیه حریم هوایی ما را نقض کردند

کره جنوبی می‌گوید روز گذشته (جمعه) دو فروند هواپیمای روسیه چندین بار وارد حریم هوایی منطقه شناسایی دفاعی این کشور شده و حریم هوایی کره را نقض کرده اند. این جنگنده‌ها دستکم چهار بار وارد حریم منطقه دفاعی این کشور شده اند. ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است که هواپیما‌های نظامی روس پس از هشدار‌ها و اخطار‌های نیروی هوایی این کشور منطقه را ترک کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کره جنوبی می‌گوید روز گذشته (جمعه) دو فروند هواپیمای روسیه چندین بار وارد حریم هوایی منطقه شناسایی دفاعی این کشور شده و حریم هوایی کره را نقض کرده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، این جنگنده‌ها دستکم چهار بار وارد حریم منطقه دفاعی این کشور شده اند.
ستاد کل ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای آورده است که هواپیما‌های نظامی روس پس از هشدار‌ها و اخطار‌های نیروی هوایی این کشور منطقه را ترک کرده اند.
این بیانیه خاطر نشان می‌کند که پس از ورود این هواپیما‌ها به این منطقه، جنگنده‌های کره جنوبی به پرواز درامده و به آن‌ها اخطار داده اند تا منطقه را ترک کنند.
ستاد کل ارتش کره جنوبی تصریح کرده است در سال جاری میلادی جنگنده‌های روسیه بار‌ها وارد این منطقه شده اند، اما اولین بار است که دو فروند جنگنده مدل 'تی یو - ۹۵ ' این کشور برای چهار بار در یک روز حریم دفاعی کره جنوبی را نقض می‌کنند.
ژاپن هم در طول دو سال گذشته اعلام کرده است شماری از بمب افکن‌های روسی به حریم هوایی این کشور وارد شده و جنگنده‌های ژاپن برای مقابله با آن‌ها به حالت دفاعی درآمده اند.
این کشور افزوده است جنگنده‌های روسی، به حریم هوایی در اطراف توکیو نزدیک شده اند و برای همین جنگنده‌های ژاپن آرایش مذکور را به خود گرفته اند.
شبکه خبری 'ان اچ کی' ژاپن در گزارش خود آورده است جنگنده بمب افکن‌های 'تی یو ـ. ۹۵ ' و جنگنده‌های 'ایلیشین ۹۸ ' این کشور وارد حریم هوایی اقیانوس آرام در نزدیکی ژاپن شده اند.

نظرات بینندگان