arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

گرد‌‌و‌خاک در خوزستان و شرق کشور/ گرمای ۴۰ درجه و آسمان آفتابی در پایتخت

در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز و فردا به سبب وجود امواج ترازی میانی جو در ارتفاعات آذربایجان شرقی و غربی و البرز مرکزی رشد ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه با تقویت نسبی این امواج در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و برخی نقاط اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد و در استان‌های ساحلی خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تا روز دوشنبه روند کاهش نسبی هوا در شمال غرب کشور خواهیم داشت.

در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر رشد ابر پیش‌بینی می‌شود و در این مدت در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، ولی سرعت وزش باد در این منطقه نسبت به روز‌های گذشته کاهش محسوسی خواهد داشت.

روز دوشنبه پدیده گرد و خاک در خوزستان پیش‌بینی می‌شود همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس روز دوشنبه مواج است.

روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری بارش خفیف باران در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و رگبار باران در شمال آذربایجان شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران طی دو روزه آینده صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۴۰ و ۲۷ درجه خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۷-۹۶ (مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) تا روز ۲۲ ماه جاری ۱۶۴.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۹.۶ میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری ۲۱.۷ درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور ۲۲۳.۹ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۲۶.۷ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر در استان گیلان به میزان ۱۲ میلی‌متر بوده است.

نظرات بینندگان