arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

محسن هاشمی: اگر به جنگ، «بدون منطق نظامی» ادامه می‌دادیم، معلوم نبود چه اتفاق ناگواری رخ می‌داد / باید هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی در مدیریت شهری کاهش یابد

رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم از مدیریت شهری انتظار دارند که با توجه به وضعیت فعلی جامعه هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی را کاهش دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران گفت: مردم از مدیریت شهری انتظار دارند که با توجه به وضعیت فعلی جامعه هزینه‌های غیرضروری و تشریفاتی را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه 26 تیر ماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 توسط جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بسیاری در زمان پذیرش قطعنامه آن را شکست و ناکامی تلقی می کردند و این تعبیر امام خمینی(ره) که پذیرش قطعنامه را به نوشیدن جام زهر تشبیه کرده بود سندی بر ای تلقی معرفی می‌کردند اما تاریخ ثابت کرد که نه تنها تصمیم تاریخی امام بر پذیرش قطعنامه ناکامی و شکست نبود بلکه بزرگترین پیروزی‌ها را که از پیروزی نظامی با ثبات‌تر و کم هزینه تر بود برای ایران رقم زد.

وی گفت: امام خمینی(ره) پس از مشاهده واکنش مردم به تصمیم ایشان و هجوم نیروهای داوطلب برای به عقب راندن ارتش بعثی تصریح کردند که این جام زهر به شهد شیرینی تبدیل شده است و دستاوردهای بزرگ ایران پس از آتش بس که به متجاوز شناخته شده عراق، تثبیت قرارداد الجزایر و تمامیت ارضی ایران، آزادی اسرا و ... انجامید همه و همه حاصل تصمیم راهبردی ایشان در آن مقطع زمانی بود.

هاشمی ادامه داد: اگر قرار بود رهبری به توصیه کسانی که مدعی بودند می‌توان جنگ را بدون داشتن منطق نظامی و توان پشتیبانی و صرفا بر اساس احساسات و هیجانات ادامه داد توجه می‌کرد، معلوم نبود چه اتفاق ناگواری در جنگ رخ می‌داد و مردم چگونه باید شاهد جنایات جنگی لشگر افسار گسیخته عراق که مسلح به سلاح‌های جمعی‌، شیمیایی و میکروبی بود، می‌شدند.

وی با بیان اینکه در تاریخ معاصر ایران برای اولین بار شاهد بودیم که تمامیت ارضی کشور در جنگ نابرابر حفظ شد و جا دارد در این مناسبت یادی کنیم از آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگر مسئولان و فرماندهان دوران جنگ، اظهار کرد: همانگونه که آیت الله هاشمی به عنوان فرمانده جنگ در خط مقدم با رشادت حضور می‌یافت و در پیروزی بزرگ نظامی ایران همچون والفجر 8 و ... تاثیرگذار بود، در مقطع پایانی دفاع مقدس نیز بیشترین نقش را به عنوان جانشین فرمانده کل قوا در خاتمه جنگ و به اجماع رساندن مسئولین نظام در وحدت بر پذیرش آتش بس داشت.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار مردم از ما مسئولان این است که همانند دوران دفاع مقدس در تحمل هزینه‌ها و فشارها همراه آنها باشیم و برای پذیرش مسئولیت‌ها شانه خالی نکنیم گفت: امروز نیز اگر مسئولان با صداقت، ایثار و کارآمدی به ایفای وظیفه بپردازند هم انتظار افکار عمومی پاسخ داده می‌شود و هم عملکرد دستگاه‌های مسئول بهبود پیدا می‌کند.

وی افزود: مدیریت شهری نیز به عنوان بخشی از بدنه اجرایی کشور باید خود را با وضعیت فعلی جامعه تطبیق دهد و کاهش هزینه‌های غیر ضروری و تشریفاتی، شفاف سازی، از بین بردن رانت‌ها و تبعیض‌ها، افزایش خدمات رسانی از جمله اولویت‌های مورد انتظار جامعه از ما است.

وی در ادامه به سالروز ولادت حضرت معصومه و روز دختر اشاره کرد و گفت:‌امروز در میان دخترانمان استعداد و سخت کوشی موج می‌زند و باید نسبت به گذشته فرصت‌های بیشتری در اختیار دختران قرار گیرد؛ اما هنوز نمی‌توان گفت که دختران دسترسی عادلانه و یکسانی به فرصت‌ها دارند و بر همین اساس باید تلاش کرد که فارغ از نگاه جنسیتی از این قشر مستعد و آینده دار جامعه، در شکوفا کردن قابلیت‌ها حمایت کرد.

نظرات بینندگان