arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

پوتین: فوتبال میلیون‌ها نفر را در جهان متحد کرد/ اینفانتینو: ۲ اتفاق خوب برای روسیه افتاد

ولادیمیر پوتین در مراسم ویژه آکادمی تئاتر بولشوی مسکو که با حضور رئیس فیفا و ستارگان مشهور فوتبال جهان برگزار شد گفت: روسیه به طور مطلق و مسئولانه مهیای میزبانی از جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال شد و خوشبختانه توانستیم به اهداف‌مان برسیم. صمیمانه خوشحالیم که این فوتبال میلیون‌ها را در سراسر جهان متحد کرد. بار‌ها میهمانان و هواداران فوتبال در طول جام جهانی ۲۰۱۸ تاکید کردند که می‌خواهند با خانواده و دوستان‌شان دوباره به روسیه بازگردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس‌جمهوری روسیه و رئیس سوئیسی فیفا در آستانه فینال جام جهانی ۲۰۱۸ به ارزیابی یک ماه اخیر این رقابت‌ها پرداختند.

به گزارش تسنیم، ولادیمیر پوتین در مراسم ویژه آکادمی تئاتر بولشوی مسکو که با حضور رئیس فیفا و ستارگان مشهور فوتبال جهان برگزار شد گفت: روسیه به طور مطلق و مسئولانه مهیای میزبانی از جام جهانی 2018 فوتبال شد و خوشبختانه توانستیم به اهداف‌مان برسیم. صمیمانه خوشحالیم که این فوتبال میلیون‌ها را در سراسر جهان متحد کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: هواداران از کشورهای مختلف جهان با آمدن به روسیه تنوع خانواده بزرگ بین‌المللی فوتبال را به نمایش گذاشتند، البته مهمترین ویژگی این حضور آنها نمایش دوستی، وحدت، وفاداری به اصول ورزش، آرمان‌های برابری و احترام به یکدیگر بودند. مردم روسیه خوشحال هستند که میزبانی، میهمان‌نوازی آنها و سنت و فرهنگ روسیه از سوی هواداران فوتبال و میهمانان جام جهانی 2018 مورد توجه قرار گرفت. خوشحالیم که میهمانان‌مان با چشمان خود همه چیز را دیدند و افسانه‌ها و تعصب‌ها فرو ریختند.

پوتین افزود: بارها میهمانان و هواداران فوتبال در طول جام جهانی 2018 تاکید کردند که می‌خواهند با خانواده و دوستان‌شان دوباره به روسیه بازگردند. ما به آنها فکر خواهیم کرد و بیشتر از هر چیز با آسان کردن سیستم ویزا راه را برای شناخت بیشترشان از روسیه و فرهنگ‌مان هموار می‌کنیم. به ویژه این‌که پتانسیل‌های این عشق هواداران فوتبال و میهمانان جام جهانی 2018 پایانی ندارد.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان از همه به ویژه رئیس فیفا به خاطر فراهم کردن میزبانی روسیه از جام جهانی 2018 فوتبال قدردانی کرد.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا نیز در این مراسم اظهار داشت: از میلیون‌ها هوادار فوتبال و هوادارانی که پرچم کشورهای‌شان را در جام جهانی 2018 روسیه حمل می‌کردند، قدردانی می‌کنم. می‌خواهم ار روس‌ها و داوطلبان افتخاری که باعث موفقیت برگزاری رقابت‌ها شد تشکر کنم. به این صورت‌های خندان نگاه کنید. این همان صورت روسیه است. روسیه‌ای که عاشق آن هستیم. از رئیس‌جمهور روسیه نیز به خاطر تلاش‌های او قدردانی می‌کنم. بدون شما هیچ کاری امکان‌پذیر نبود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر شاهد 2 اتفاق در روسیه علاوه بر فوتبال زیبا بودیم. در وهله اول روسیه به یک کشور واقعی فوتبال تبدیل شد و تمام ورزش‌های دیگر به فراموشی سپرده شدند. از تیم تحت هدایت استانیسلاو چرچسوف و آکینف به خاطر هیجان‌هایی که به هواداران روسی و دیگر هواداران فوتبال بخشیدند قدردانی می‌کنم. دومین اتفاق معرفی روسیه به جهان است. در حدود چهار میلیارد نفر جام جهانی فوتبال را تماشا کردند. بسیاری از آنها زیبایی روسیه، فرهنگ و تاریخ غنی را دیدند. جهان این موارد را آموخت و بدین‌خاطر تمام این چیزها باعث برگزاری بهترین جام جهانی تاریخ در روسیه شد.

نظرات بینندگان