arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

رسانه‌های متهم به تخلف در انتخابات، 14 شهریور محاکمه می شوند

دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران مسئول و عامل هفت رسانه که در ایام انتخابات ریاست جمهوری خلاف قانون عمل کرده بودند، 14 شهریور در دادگاه کارکنان دولت برگزار می شود. پیشتر دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران خبرگزاری‌های مهر، فارس، تسنیم، سایت مشرق و روزنامه های جوان، کیهان و همشهری 12 تیر تعیین وقت شده بود اما با درخواست استمهال متهمان، قاضی پرونده جلسه دادگاه را تجدید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه های متخلف در انتخابات، 14 شهریور محاکمه می شوندپیشتر دادگاه رسیدگی به پرونده مدیران خبرگزاری‌های مهر، فارس، تسنیم، سایت مشرق و روزنامه های جوان، کیهان و همشهری 12 تیر تعیین وقت شده بود اما با درخواست استمهال متهمان، قاضی پرونده جلسه دادگاه را تجدید کرد. 
به گزارش ایرنا، هیات نظارت بر انتخابات در ایام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با استناد به ماده 68 قانون انتخابات از رسانه های مذکور شکایت کرده است.
در ماده 68 قانون انتخابات آمده است: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (‌به هر مقدار) استفاده می‌کنند و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

نظرات بینندگان