arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

ترزا می: ترامپ گفت از اتحادیه اروپا شکایت کنم

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به او پیشنهاد کرده که به عنوان رویکردی در جریان مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا ( بریگزیت) به جای مذاکره، از این اتحادیه "شکایت کند". می، گفت که وی پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به او پیشنهاد کرده که به عنوان رویکردی در جریان مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا ( بریگزیت) به جای مذاکره، از این اتحادیه "شکایت کند".

به گزارش ایسنا، ترزا می گفت که وی پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا را نپذیرفته است.

ترامپ در جریان کنفرانس خبری مشترکی که روز جمعه با می داشت گفت که او به نخست وزیر انگلیس در مورد مذاکراتش با اتحادیه اروپا پیشنهادی داده که احتمالا از نظر خانم می این پیشنهاد "خیلی سخت" بوده است.

می که در برنامه تلویزیونی "اندرو مار" بی بی سی شرکت کرده بود ضمن دفاع از طرحش برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، از منتقدانش خواست که از این طرح حمایت کنند.

سیاست می در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با انتقادهایی از سوی ترامپ روبرو شده است.

او که دو روز پیش به بریتانیا سفر کرد در مصاحبه ای با روزنامه "سان" هشدار داد که می با عقب نشینی در مورد بریگزیت، توافق تجاری با آمریکا را هم به خطر انداخته است.

در مقابل می گفته با برنامه‌ای که برای بریگزیت دارد، بریتانیا برای توافق تجاری با آمریکا و یا کشورهای دیگر به هیچ مشکلی برنمی‌خورد.

نخست وزیر بریتانیا معتقد است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا فرصتی تازه برای گسترش روابط کشورش با آمریکاست؛ او در پی انعقاد یک پیمان تجارت آزاد جدید با آمریکاست تا اقتصاد کشورش را پس از بریگزیت تقویت کند.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است که طرح دولت بریتانیا در مورد رابطه با اتحادیه اروپا پس از اجرای بریگزیت "با آنچه مردم به آن رای دادند تفاوت زیادی دارد."

نظرات بینندگان