arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

هدیه 40 هزار دلاری ایلان ماسک به حزب جمهوریخواه / کمک برای حفظ محیط زیست و اهداف بشر دوستانه

ایلان ماسک در تلاش است تا از طریق حمایت از برخی احزاب سیاسی به حمایت از حقوق بشر بپردازد. اما چگونه؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک در تلاش است تا از طریق حمایت از برخی احزاب سیاسی به حمایت از حقوق بشر بپردازد. اما چگونه؟

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، ماسک در تلاش است تا حمایت از حقوق بشر را ضمن حمایت از  برخی اهداف سیاسی به کرسی بنشاند. 

اکنون یک گزارش منتشر شده از حزب جمهوری خواه نشان می دهد که ایلان ماسک بالغ بر 40 هزار دلار به کمیته اقدامات سیاسی جمهوری خواهان اهدا کرده است.
ماسک در توضیح این کار خود اعلام کرده که این کار را به شکل مستقل و بدون وابستگی سیاسی انجام داده و هدفش  حمایت از "گفتگوی آزاد" برای هر 2 حزب اصلی ایالات متحده یعنی حزب دموکرات و جمهوریخواه است.

ایلان ماسک به عنوان مدیر پروژه اسپیس ایکس و تسلا در شرایطی این کمک 40 هزار دلاری را اعطا کرده که مدتی نیز به عنوان مشاور ارشد ترامپ در حوزه فناوری فعالیت می کرد.
ایلان ماسک برای دفاع از خود  در برابر انتقاد گسترده  نسبت به پولی که وی به کمیته سیاسی جمهوریخواهان فرستاده بود گفت؛ حاضر است میلیاردها دلار برای حمایت از  محیط زیست و مقاصد و بشردوستانه هزینه کند. وی اصرار دارد تا ثابت کند اساسا کاری به سیاست ندارد. 

ماسک در توییتر نوشته است: تغییرات اقلیمی، علت اصلی اهدای پول به کمیته جمهوریخواهان بوده و تغییرات آب و هوایی روی همه موجودات زنده در جهان تاثیرگذار است. 

با همه این ها بسیاری معتقدند ایلان ماسک بیش ا هر مدیر دیگری در سیلیکون ولی محافظه کار است.  جالب است که ایلان ماسک معتقد است نه دموکرات است، نه جمهوری خواه و نه حتی محافظه کار، بلکه یک فرد مستقل و غیروابسته به دیگران است.

ایلان ماسک اخیرا تلاش کرده تا نه تنها با بحران های آب و هوایی مقابله کند، بلکه برای حل بحران آب در برخی مناطق آمریکا نیز تلاش کند. شاید به همین علت نیز باشد که وی، پس از آن که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده از حمایت ایالات متحده از موافقتنامه پاریس در مورد گرمایش جهانی دست کشید حمایتش از دونالد ترامپ را قطع کرد. 

 

نظرات بینندگان