arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۸ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

آمار کشته‌های اعتراضات عراق به ۳ تن رسید / ۱۶۰ نفر زخمی شدند

اعتراض‌های اجتماعی و تظاهرات بعضا خشونت آمیز روز یکشنبه در شهر‌های جنوبی عراق سه کشته و ۱۶۰ زخمی برجای گذاشت. تقریبا در همه مراکز استان‌های جنوب و مرکز تدابیر سختگیرانه و ایست‌های بازرسی در ورودی شهر‌ها ایجاد شده است، به غریبه‌ها اجازه ورود به شهر‌ها نمی‌دهند این وضعیت در استان‌های میسان، نجف، ذیقار، دیوانیه و بصره بیشتر حاکم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اعتراض‌های اجتماعی و تظاهرات بعضا خشونت آمیز روز یکشنبه در شهر‌های جنوبی عراق سه کشته و ۱۶۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خبر‌های میدانی از استان‌های جنوبی عراق حاکی از آن است اعتراض‌ها در این منطقه نیز به خشونت کشیده شد و معترضان به مراکز دولتی، حزبی حمله کردند و دست به تخریب اموال عمومی زدند.
برهمین اساس یک مسئول امنیتی عراق که خواست نامش فاش نشود با بیان این که صد‌ها تن از معترضان به ساختمان دادگاه شهرک 'السماوه' یورش بردند، افزود: هدف حمله مسلحانه قرار گرفتیم، اما عاملان آن مشخص نیست، نیرو‌های امنیتی چاره‌ای جز مقابله به مثل نداشتند که منجر به کشته شدن سه تن شد.
درحالی که شبکه اینترنت در استان بصره در جنوب عراق قطع بود، تظاهرات برای هشتمین روز متوالی در این استان جنوبی ادامه داشت.
برخی از عناصر نفوذی و فرصت طلب همزمان باتظاهرات مردم بصره، در صدد یورش به ساختمان استانداری برآمدند که پلیس با گاز اشک آور آن‌ها را متفرق کرد.
از سوی دیگر برخی از اغتشاشگران درصدد یورش به میدان نفتی 'الزبیر' در جنوب غرب بصره بودند که نیرو‌های امنیتی در صدد جلوگیری از این کار برآمدند و در جریان آن شماری از مهاجمان زخمی شدند.
از سوی دیگر، 'عبدالحسن الجابری' معاون رئیس مرکز بهداشت استان ذی قار در جنوب عراق در این باره گفت: معترضان روز یکشنبه نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند که در جریان آن ۱۵ معترض و ۲۵ نیروی پلیس زخمی شدند.
تقریبا در همه مراکز استان‌های جنوب و مرکز تدابیر سختگیرانه و ایست‌های بازرسی در ورودی شهر‌ها ایجاد شده است، به غریبه‌ها اجازه ورود به شهر‌ها نمی‌دهند این وضعیت در استان‌های میسان، نجف، ذیقار، دیوانیه و بصره بیشتر حاکم است.
خبر‌های درگیری میان نیرو‌های امنیتی و معترضان عراقی درحالی مطرح می‌شود که برخی از گزارش ها، رژیم سعودی را به دست داشتن در تظاهرات اخیر جنوب عراق متهم کرده و گفته می‌شود که ریاض از عوامل حزب منحله 'بعث' و عناصر نزدیک به افکار 'داعش' برای ایجاد اغتشاشات در جنوب و مرکز عراق تحت پوشش اعتراضات مردمی، بهره می‌برند.

نظرات بینندگان