arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

واکنش قاسمی به شایعه انتقال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین: چنین چیزی وجود ندارد؛ پیغامی برای ترامپ نداریم و بحثی هم در این باره با روسیه نداشته‌ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که ایران به واسطه پوتین پیامی برای ترامپ ندارد و چنین بحثی با دولت روسیه نداشته‌ایم.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در ابتدای کنفرانس خبری امروز خود، سومین سالگرد دستیابی به برجام و این روز را که روز تعامل و گفتگو با جهان ثبت شده است، تبریک گفت.

قاسمی در ادامه با اشاره به جام جهانی فوتبال و قهرمانی فرانسه در این مسابقات گفت: فوتبال امروز به عنوان فقط ورزش نیست، بکه یک موضوع مردمی و جهانی است و نشانه‌ای است برای استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها، استفاده بهنگام از دفاع و تهاجم را می‌توان هوشمندانه استفاده کرد. به دولت و مردم فرانسه قهرمانی در جام جهانی و به دولت و مردم کرواسی نایب قهرمانی را تبریک می‌گویم.

ایران پیامی به واسطه پوتین برای ترامپ ندارد

وی در خصوص دیدار امروز پوتین و ترامپ و شایعه انتقال پیام ایران به ترامپ از طریق پوتین گفت: چنین چیزی وجود ندارد و ما پیامی برای آقای ترامپ نداریم و در این خصوص با دولت روسیه چنین بحثی نداشتیم.

وی در خصوص واکنش روس‌ها به اظهارات ولایتی گفت: من فکر نمی‌کنم محتوای مذاکرات منتشر شده باشد. محتوای مذاکرات مربوط به گفتگوی دو ساعته با آقای پوتین و دیگر مقامات روس بوده، فکر نمی‌کنم، محتوای آن منتشر شده باشد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد فکر نمی‌کنم که صورت و محتوای مذاکرات بوده باشد. در این جلسه طیف گسترده‌ای از [مسائل] مطرح شد. آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث سرمایه‌گذاری در بخش نفتی ایران بود و طرفین تعابیر خود را منطبق بر سیاست خارجی خود مطرح کردند.‎

نظرات بینندگان