arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

متوقف کنندگان فینال جام جهانی، یک گروه «ضد پوتین» بودند / درخواست: آزادی زندانیان سیاسی و اجازه فعالیت به رقبای سیاسی

در دقیقه 52 بازی کرواسی و فرانس چهار نفر، دو زن و دو مرد، از یک سمت زمین بالباس متحد الشکل به زمین مسابقه وارد شدند که پلیس امنیتی آنان را به بیرون هدایت کرد . گروهی با عنوان پوسی رایت (Pussy Riot) که یک گروه معترض راک پانک اعتراضی فمینیست روسی است و به مخالفت با ولادیمیر پوتین شناخته میشود مسئولیت اینکار را به عهده گرفت .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در دقیقه 52 بازی کرواسی و فرانس چهار نفر دو زن و دو مرد، از یک سمت زمین بالباس متحد الشکل به زمین مسابقه وارد شدند که پلیس امنیتی آنان را به بیرون هدایت کرد .

گروهی با عنوان پوسی رایت (Pussy Riot) که یک گروه معترض راک پانک اعتراضی فمینیست روسی است مستقر درمسکو است .
این گروه که هوادار آزادای و حمایت از LGBT و مخالفت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شناخته میشود،.در صفحه فیس بوک خود با انتشار بیانه ای مسئولیت اینکار را به عهده گرفت .
در این پست آمده است :
زندانیان سیاسی را آزاد کنید .
برای داشتن علاقه نبایست کسی در زندان باشد .
دستگیری های غیرقانونی در تظاهرات ها را متوقف کنید.
به رقبای سیاسی در کشور اجازه فعالیت دهید.
اتهامات جنایتکارانه را محکوم کنید و بیگناهان را در زندان نگه ندارید.
پلیس زمینی را به موجودی پاک و روحانی تبدیل نکنید .

- سال 2012 سه تن از اعضای این گروه فمینیست به «اوباش‌گری در کلیسا» متهم و هر یک به دو سال حبس محکوم شدند. اعضای این گروه روز ۲۱ آوریل با ورود به یک کلیسا در مسکو در جلوی محراب علیه ولادیمیر پوتین برنامه اجرا کردند.
عنوان پوسی رایت بر اساس گفته‌های اعضای گروه برگرفته از گروه رایت گررررل riot Grrrl یک جنبش فمینستی زیرزمینی پانک- راک آمریکایی در دهه ۱۹۹۰ است.

اما در کل عنوان «رایت riot »در فرهنگ اعتراضی به یک نافرمانی مدنی اطلاق می‌شود که این امکان را به شهروندان یک جامعه می‌دهد که بر سیاست‌هایی که توسط دیکتاتورها اعمال می‌شود نقش فعال داشته و تاثیرگذار باشند. رایت یک روش اعتراضی رادیکال همراه با ایجاد اختلال و آشوب بر علیه دیکتاتوری حاکم است.

منبع: طرفداری

نظرات بینندگان