arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

پالایشگاه چینی، آمریکا را به نفع ایران کنار گذاشت/ ادامه واردات نفت از ایران

پالایشگاه چینی مستقل "دانگ مینگ پتروکمیکال" در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرد و به واردات نفت از ایران روی آورد.مقامات چینی به تلافی تعرفه‌های دولت ترامپ، درصدد وضع تعرفه روی واردات نفت آمریکا و جایگزین کردن آن با نفت غرب آفریقا و خاورمیانه از جمله ایران هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پالایشگاه چینی مستقل "دانگ مینگ پتروکمیکال" در بحبوحه تشدید تنش‌های تجاری میان پکن و واشنگتن، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرد و به واردات نفت از ایران روی آورد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه آر تی، دانگ مینگ پتروکمیکال حدود ۶۳۰۰ کارمند و دارایی‌هایی به ارزش ۳۰ میلیارد یوان (۴.۵ میلیارد دلار) داشته و از ظرفیت پالایش ۱۵ میلیون تن در سال برخوردار است.

مقامات چینی به تلافی تعرفه‌های دولت ترامپ، درصدد وضع تعرفه روی واردات نفت آمریکا و جایگزین کردن آن با نفت غرب آفریقا و خاورمیانه از جمله ایران هستند.

پکن اعلام کرده از تحریم‌های آمریکا که تجارت با ایران را ممنوع می‌کند تبعیت نخواهد کرد.

چین دومین مشتری بزرگ نفت آمریکا بوده و وارداتش از این کشور تا ابتدای ژوییه به ۴۰۰ هزار بشکه در روز بالغ شد. با این همه در واکنش به جدیدترین تعرفه‌های آمریکا علیه کالاهای چینی، پکن قصد دارد یک تعرفه ۲۵ درصدی روی واردات نفت آمریکا وضع کند.

نظرات بینندگان