arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۲۵ تير ۱۳۹۷

اوباما برای دیدار با اقوامش به کنیا رفت

رئیس جمهوری پیشین آمریکا که اصلیت کنیایی دارد، روز دوشنبه برای دیدار با اقوامش به این کشور آفریقایی رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوباما برای دیدار با اقوامش به کنیا رفتبه گزارش پایگاه اینترنتی رونامه لوفیگارو، باراک اوباما به منظور افتتاح یک مرکز برای جوانان کنیایی و همچنین دیدار با اقوام خود راهی این کشور شد. 
وی در بدو ورود به کنیا، با اوهارو کنیاتا رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین با رایلا اودینگا رهبر مخالفان دولت کنیا دیدار کرد و خواستار اتحاد میان احزاب این کشور شد.
وی امروز (دوشنبه) به روستای 'کوچلو' و ملاقات با مادر بزرگش رفت. پدر اوباما در این روستا متولد شده است و اوباما سالهای متمادی را در زمان کودکی در این روستا سپری کرد.
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در جمع خانواده پدری اش در روستای کوچلو گفت از اینکه پس از سالها به کنیا آمده و با اقوامش دیدار می کند، بسیار خرسند است.
باراک اوباما پیشتر نیز پس از پیروزی در دوره نخست رقابت های انتخاباتی، به عنوان نخستین سفرش در مقام ریاست جمهوری، به کنیا سرزمین پدری اش سفر کرد.
در آن زمان، به هنگام سفر اوباما به کنیا، بخش هایی از نایروبی، پایتخت کنیا بسته شد و حریم هوایی این کشور نیز تا پایان سفر وی مسدود شد. در آن سفر، 10 هزار نیروی امنیتی که یک چهارم کل نیروهای امنیتی کنیا را تشکیل می دادند، امنیت سفر اوباما را بر عهده گرفتند اما در سفر امروز، نه خبری از نیروهای امنیتی و نه خبری از تشریفات دیپلماتیک نبود.
وی همچنین در این سفر قرار است مرکز حمایت از جوانان کنیایی که توسط خواهر باراک اوباما ساخته شده است را افتتاح کند.

نظرات بینندگان