arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۷

دستاورد جدید مذاکرات مسکو کی‌روش ‌و تاج؟تقریبا هیچ چیز!

مهدی تاج و کارلوس کی روش تقریبا دو روز را کنار هم در هتل رادیسون بلو مسکو گذراندند. آنها چند وعده غذای دور هم ، ملاقاتی در سفارت و تماشای یک فینال تاریخی را در برنامه داشتند. به دور از چشم خبرنگاران زمان زیادی برای گپ زدن هم داشتند. درحالی که درست در همین موعد، اولتیماتوم دو طرفه شان برای نتیجه قطعی بر سر تمدید قرارداد به پایان هم رسیده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون دو مهمان ویژه فیفا از بین صدها مهمان فدراسیون های ملی در روز فینال بودند.

مهدی تاج و کارلوس کی روش تقریبا دو روز را کنار هم در هتل رادیسون بلو مسکو گذراندند. آنها چند وعده غذای دور هم ، ملاقاتی در سفارت و تماشای یک فینال تاریخی را در برنامه داشتند. به دور از چشم خبرنگاران زمان زیادی برای گپ زدن هم داشتند. درحالی که درست در همین موعد، اولتیماتوم دو طرفه شان برای نتیجه قطعی بر سر تمدید قرارداد به پایان هم رسیده بود.

دستاورد این ملاقات اما چه بود؟ این پرسشی است که می توان در توضیحش گفت تقریبا هیچ! این را باید در رفتارهای مهدی تاج جست و جو کرد. رئیس فدراسیون که دیشب همراه با داوران ایرانی به تهران رسید، در جمع خبرنگاران حاضر شد، مردی نیست که اگر دستاورد بزرگی چون تعیین تکلیف تیم ملی داشت، سکوت کند و خبر را نگه دارد!

آنها حتی خبر ملاقات با کی روش را هم رسانه ای کردند اگرچه شاید خیلی از منتقدانش حالا بگویند چرا باید برای مذاکره با کسی مثل کی روش که ۷ سال در ایران حضور داشته و ۲۰ روز هم پس از جام جهانی در تهران بوده است، تاج که از سفرهای هوایی منع شده است، به مسکو برود.

با این وجود دو طرف تقریبا روی کلیات مبلغی قرارداد و نحوه تمدید این پیمان ۶ ماهه جدید و تمدیدش برای ۴ سال به شرط رسیدن تیم به فینال که خواست مقامات بالادستی فدراسیون هم هست و صدای منتقدان که حالا بلندتر از همیشه شده است را هم می خواباند.

چالش اما چیز بزرگتری است.

کی روش زیر بار پذیرش این شرط رفته اما برای دو مورد تضمین می خواهد که تضمین اجرایش حتی خیلی در دست رئیس فدراسیون هم نیست.

او نمی خواهد مثل ۴ سال قبل مشکل خروج سربازهایش را از ایران داشته باشد. ۷ لژیونر سرشناس فوتبال ملی که اتفاقا یکی از آنها سردار آزمون جوان خداحافظی کرده از تیم ملی می شود ، با این مشکل دست به گریبا هستند و کی روش خیلی شفاف گفته اگر باز بلای ۴ سال قبل قرار باشد سر تیمش آورده شود، این شرط را نمی پذیرد. بلایی که سبب شد تعدادی از بازیکنان تیمش قبل از بازی با عراق با چند مصاحبه سردار کمالی حتی نتوانند بخوابند!

این شرطی است که برای حل مشکلش وزیر ورزش به ستاد کل نیروهای مسلح نامه زد اما باز خیلی سریع بدون طرح موضوع در بالاترین سطح تصمیم سازی توسط مقامات عالی کشور توسط همان سردار کمالی رد شد! این یعنی نصف شروط سرمربی رد شد!

البته آنها در تلاش هستند اقلا تا پایان جام ملتهای آسیا دستور موقتی برای تردد بی مشکل این سربازها بگیرند و آن وقت تیم ملی با قهرمانی در جام ملتهای آسیا با پاداش بخشیده شدن خدمت سربازی این ستاره هایش مشکل را اقلا تا جام جهانی بعدی حل کند!

به این اضافه کنید برنامه آماده سازی تیم ملی که از همان اردوی نخست در شهریورماه با بازی های لیگ قهرمانان تلاقی پیدا می کند. از همان مسابقات آسیایی استقلال و پرسپولیس در دهه اول شهریور.

در چنین شرایطی تقریبا هیچ دستاورد جدیدی در مذاکرات جدید مسکو رخ نداده. فدراسیون هنوز تصمیم نهایی برای اعلام برنامه های لیگ و اردوی ملی را اعلام نکرده است و مشکل سربازها هم پابرجاست.

تاج شاید مهمترین دستاوردش از این سفر غیر از تماشای یک فوتبال هیجان انگیز کنار کی روش ، تشریح تلاش های شان برای حل مشکل خدمت سربازی و گرفتن فرصتی دوباره بوده لست. کی روش هم البته دوست دارد این همکاری اش با ایران ادامه پیدا کند و این بار

قهرمانی در آسیا را بدست بیاورد صاحب یک کاپ ارزشمند بعد از ۷ سال حضور در ایران شود.

سرمربی در پایان مذاکراتش در مسکو با مهدی تاج در تماس کوتاه خبرآنلاین با او ابراز امیدواری کرد تا شاید این همکاری تداوم داشته باشد.

اگرچه هنوز هیچ اتفاق جدیدی به نظر نمی رسد در مذاکرات شان رخ داده باشد.

نظرات بینندگان