arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

خبرنگار اخراجی از کنفرانس پوتین-ترامپ: قصدم اعتراض نبود، می‌خواستم سوال بپرسم

سم حسینی، ‌‌روزنامه‌نگار فلسطینی‌تبار مجله نیشن به آسوشیتدپرس گفت، روز دوشنبه که قرار بود رهبران روسیه و آمریکا در هلسینکی کنفرانس خبری برگزار کنند، برگه‌ای با نوشته "معاهده منع تسلیحات هسته‌ای" در دست داشته و قصد داشته است تا توجه سخنران‌ها را جلب کند و بتواند سوالی درباره "سیاست هسته‌ای سوریه" و "زرادخانه هسته‌ای آمریکا و روسیه" بپرسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نویسنده و فعال سیاسی آمریکا که با زور و اجبار از اتاق محل کنفرانس خبری پوتین و ترامپ بیرون انداخته شد، می‌گوید قصد اعتراض نداشته و فقط می‌خواسته سوال بپرسد.

به گزارش ایسنا، سم حسینی، ‌روزنامه‌نگار مجله نیشن به آسوشیتدپرس گفت، روز دوشنبه که قرار بود رهبران روسیه و آمریکا در هلسینکی کنفرانس خبری برگزار کنند، برگه‌ای با نوشته "معاهده منع تسلیحات هسته‌ای" در دست داشته و قصد داشته است تا توجه سخنران‌ها را جلب کند و بتواند سوالی درباره "سیاست هسته‌ای سوریه" و "زرادخانه هسته‌ای آمریکا و روسیه" بپرسد.

این فعال سیاسی فلسطینی‌تبار تاکید کرد: قصدم اعتراض نبود. فقط می‌خواستم نشانه‌ای در دست داشته باشم تا آنها برای طرح پرسش مرا انتخاب کنند. هیچکس درباره این حقیقت که پوتین و ترامپ از تسلیحات هسته‌ای خودشان برای منافع ژئو استراتژیک و تهدید بشریت استفاده می‌کنند، حرفی نمی‌زند. معتقدم این مساله مهمی است که باید مطرح می‌شد.

پلیس فنلاند می‌گوید سم حسینی در کاخ ریاست جمهوری هلسینکی بابت اخلال در برگزاری مراسم که به صورت زنده پخش می‌شد، بازداشت شد.

او دوشنبه شب آزاد شد. این روزنامه‌نگار گفت که پلیس دست‌ها و پاهایش را بست و او را مورد بازجویی قرار داد.

این در حالی است که یک روزنامه‌نگار فنلاندی حاضر در آن جلسه می‌گوید که این فرد حرف‌هایی را بلند بلند به روزنامه‌نگاران آمریکایی می‌گفته و قبل از برگزاری کنفرانس خبری پخش زنده را مختل می‌کرد.

نظرات بینندگان